سجادی: در حوزه ورزش زنان تلاش های زیادی کرده ایم

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 گفت: ما در مقایسه با خیلی از کشورها در حوزه ورزش زنان تلاش های زیادی کرده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 در همایش ملی زن و ورزش در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: در این سال‌ها در حوزه ورزش بانوان در سطح بین المللی توجه شده است. جهان در رویدادهای قاره‌ای و المپیک دوره‌های خوبی را در بخش بانوان نداشته است.  

وی تاکید کرد: در سال 1900 در پاریس 2/2 درصد ورزشکاران زن بودند و تا اواخر قرن بیستم به چهل درصد رسید. برخی فکر می‌کنند ما محدودیت داریم و زنان فعال نیستند اما اینگونه نیست. در سطح کمیته بین المللی المپیک فعالیت‌های زیادی برای حضور زنان انجام شده است‌.

سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 تصریح کرد: در المپیک 1964 اولین حضور بانوان ایران در دوومیدانی و ژیمناستیک بود و سه بانو شرکت کردند. در المپیک‌ها 1968 و 1972 نیز زنان ما غایب بودند. در المپیک 1976 تیم شمشیربازی زنان ایران حضور داشتند و این تمام حضور بانوان ایرانی قبل از انقلاب بوده است.

وی افزود: تا المپیک 2016 جمعا 8 دوره و 33 ورزشکار زن در المپیک و در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، شمشیربازی، تیراندازی، تکواندو، تنیس روی میز و قایقرانی حضور داشته‌اند. در هزاره سوم کمیته بین‌المللی المپیک تصمیمات راهبردی در این زمینه گرفت تا از نظر کمی و کیفی فاصله زنان و مردان را کمتر کند و در المپیک 2024 به برابری برساند. طی دهه‌های اخیر در کشور  تلاش‌های زیادی گرفته شده و به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی در ورزش بانوان داشتیم و به لحاظ ساختاری و گسترش و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تلاش‌های زیادی انجام دادیم. چالش ورزش زنان در دو بعد قهرمانی و همگانی قابل بررسی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید