گزارش جی پلاس از لیگ برتر زنان؛

دختران بم و کردستان پیشتازان فوتبال ایران؛ ستاره هایی که نه می بازند؛ نه گل می خورند!

لیگ برتر فوتبال بانوان جذاب تر از فصول گذشته جریان دارد و شهرداری بم که روزگاری قهرمان بلامنازع رقابت ها بود، اکنون وچان کردستان را به عنوان یک مدعی می بیند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بدون شک سطح فوتبال بانوان در ایران به اندازه فوتبال مردان نیست اما مسابقات بانوان نیز علاقمندان خاص خود را دارد و در شهرستان ها اشتیاق زیادی به این رقابت ها دیده می شود.

این رقابت ها در فصل جاری با تعداد تیم بیشتری برگزار می شود و تیم های صاحب نام سپاهان، ذوب آهن، پارس جنوبی، ملوان و ... نیز در رقابت ها حضور دارند اما همانند ادوار گذشته رقابت ها، شهرداری بم پیشتاز رقابت ها است و در اندیشه تکرار قهرمانی خود در فصول گذشته است. با این حال در این فصل تیم وُچان کردستان عملکرد خیره کننده ای داشته و توانسته در 10 بازی نخست تمام امتیازات را کسب کند و شانه به شانه شهرداری برای کسب جام قهرمانی پیش می رود.

*عملکرد فوق العاده دختران بمی و کردستانی

دو تیم در حالی در آستانه نیم فصل نخست قراردارند که باید در آخرین بازی به مصاف هم بروند تا اولین باخت یا مساوی مقابل نام یکی از دو تیم ظاهر شود. در واقع برنده این بازی فاتح نیم فصل نخست است و می تواند برای کسب قهرمانی در پایان رقابت ها برنامه ریزی کند.

1572008006_1

تا برگزاری این دیدار، شهرداری بم در 10 بازی گذشته خود که همه را با برد پشت سر گذاشته 43 بار موفق به گلزنی شده و فقط تنها یک بار گل خورده است و تاکنون مساوی یا شکستی را نداشته و با تفاضل گل 43+، صدرنشین است.

وچان کردستان نیز همانند شهرداری بم آمار خیره کننده ای داشته است. این تیم هم در 10 بازی اخیر خود باخت یا مساوی نداشته و فقط به پیروزی رسیده است و در اتفاقی نادر، هیچ گلی هم نخورده تا با زدن 37 گل و تفاضل گل 37+ پشت سر شهرداری بم قرار گیرد.

1570862664_footballdokht-sepahan-azarakhsh-7

 

* فینال نیم فصل نخست چه زمانی برگزار می شود؟

دو تیم ششم دی ماه باید در کردستان به مصاف هم بروند که بدون شک تیم میزبان از شانس بیشتری برای پیروزی و تصاحب عنوان قهرمان نیم فصل برخوردار است.

وچان از جمله تیم هایی است که حامیان زیادی در لیگ برتر بانوان دارد و می تواند از حضور دختران کُرد به نفع خود استفاده کند و برای کسب قهرمانی اقدام کند.

*خانم گل در وچان کردستان

سمیه خرمی با زدن 17 گل در 10 بازی آمار بهتری نسبت به فوتبال مردان داشته و با این عملکرد صدرنشین جدول گلزنان است و می تواند جایزه خانم گل را تصاحب کند. هاجر دباغی از سپاهان با 16 گل زده دوم است و سایر بازیکنان کمتر از 13 گل زده اند.

*تغییر نام آذرخش کردستان به وچان

البته وچان کردستان نام جدیدی در لیگ برتر بانوان محسوب می شود. آذرخش کردستان به عنوان تیمی قدیمی وارد رقابت ها شد اما در تاریخ 21 آذرماه نام آذرخش به وچان تغییر کرد و بازیکنان تهرانی نیز از این تیم جدا شد تا کاملا یک تیم بومی این رقابت ها را ادامه دهد.

نکته جالب تر این است که تیم آذرخش کردستان هم حاصل ادغام دو تیم آذرخش تهران و راه‌یاب ملل مریوان در ابتدای فصل جاری بود اما در نهایت مسئولان فوتبال کردستان تصمیم گرفتند آذرخش تهران و عوامل این تیم جدا شوند و تیمی جدید با عنوان وچان در ادامه رقابت ها حضور یابد.

 

از رکورد 900 دقیقه گل نخوردن تا رویای لژیونر شدن؛ با سلطان کلین شیت فوتبال زنان ایران +عکس

*جدول لیگ برتر بانوان

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید