گزارش جی پلاس؛

تشخیص چهره جایگزین سوئیچ خودرو می‌شود

کمپانی اپل به تازگی حق امتیاز تولید سیستم تشخیص چهره را ثبت کرده است که به کاربر امکان می‌دهد که بدون استفاده از سوئیچ خودرو، قفل خودرو را باز کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌‌پلاس، اپل به تازگی اختراع سیستم تشخیص چهره‌ای را ثبت کرده است که به صاحب خودرو اجازه می‌دهد بدون نیاز به سوئیچ، قفل خودرو را باز کند. وقتی کاربر مشخصات خودرو را در آن ثبت می‌کند، چنین سیستمی این امکان را ایجاد می‌کند که درهای خودرو بدون کلید باز شوند.

این پروژه پیش از اخراج 200 کارمند اپل از پروژه «تیتان» آغاز به کار کرد. این خودروی خودران در اواخر ژانویه 2019 عرضه شد. این کمپانی سال‌هاست روی پروژه خودروی خودران خود کار می‌کند و هنوز مشخص نیست که سیستم تشخیص چهره جزئی از پروژه تیتان است یا هنوز هم پروژه‌ای فعال در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اپل به شمار می‌رود.

سیستم تشخیص چهره روی در خودرو متصل شده و آنگاه این سؤال مطرح می‌شود که غیر از کاربر، چه افراد دیگری می‌توانند از این خودرو استفاده کنند. زمانی که سیستم FaceID به گوشی‌های اپل اضافه شد، به مرور به یکی از قابلیت‌های پرطرفدار تبدیل شد و کاربران به جای قرار دادن رمز عبور روی گوشی، از این ویژگی استفاده می‌کردند تا امنیت گوشی‌های خود را بالاتر ببرند. آنها برای استفاده از این قابلیت تنها باید گوشی را مقابل صورت خود می‌گرفتند تا سیستم، چهره آنها را شناسایی کند.

هنوز به درستی مشخص نشده که سیستم تشخیص چهره از چه زمانی روی خودروهای نسل آینده تعبیه می‌شود اما زمانی که این اتفاق بیافتد، با چالش‌های جدیدی بین راحتی کاربران و حفظ حریم خصوصی آنها روبرو خواهیم شد.

دیدگاه تان را بنویسید