گزارش جی پلاس؛

چرا بسکتبال ایران و اردن امروز پشت درهای بسته بازی می کنند؟!/ خواست شاهین طبع یا میهمان؟

دیدار دوستانه تیم های ملی بسکتبال ایران و اردن در حالی عصر امروز پشت درب های بسته برگزار می شود که تیم میهمان به دلایل فنی درخواست این برنامه را داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال اردن برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی بسکتبال کشورمان وارد ایران شده. این تیم قرار است بعد از استراحت و تمرین، دو دیدار دوستانه در روزهای 23 (امروز) و 25 بهمن با تیم ملی بسکتبال کشورمان داشته باشد. ملی‌پوشان بسکتبال در قالب مسابقات انتخابی پنجره ششم جام جهانی، دوم و پنجم اسفند ماه به مصاف ژاپن و استرالیا می‌روند و به همین خاطر با دیگر تیم آسیایی حاضر در این مرحله، دو دیدار تدارکاتی را برگزار خواهند کرد.

 تیم بسکتبال اردن پیش از سفر به ایران، با ترکیبی متفاوت در تورنمنت بین‌المللی بسکتبال دبی یا همان شیخ راشد امارات شرکت کرده بود که به‌ مقام قابل ذکری نرسید. این تیم در تورنمنت شیخ راشد با چهار باخت از چهار بازی‌اش از مرحله گروهی کنار رفت و در جایگاه چهارمی گروه خود قرار گرفت.

 همچنین برخی شنیده‌ها از رونمایی اردنی‌ها از بازیکن دورگه ترک خود در تهران و همچنین پنجره ششم انتخابی جام جهانی خبر می‌دهد؛ بازیکنی که در فنرباغچه بازی کرده و می‌تواند وزنه قابل اتکایی برای اردنی‌ها باشد.

دیگر خبر درباره این بازی این است که طبق اعلام مدیر تیم‌های ملی بسکتبال، دو دیدار ایران و اردن به خواست این تیم عربی پشت در‌های بسته انجام می‌شود! بسته بودنی که می تواند به دلیل حضور همین بازیکن دو رگه و دیده نشدن آن در تیم ملی اردن باشد و البته سیستم جدیدی که این تیم با حضور او اجرا خواهد کرد.

البته مهران شاهین طبع - سرمربی تیم ملی، هم در مدت حضور خود در تیم ملی، علاقه وافری به بستن درب تمرین تیم های ملی نشان داده و بعید نیست ین اتفاق هم به تصمیم او مرتبط باشد. 

* مسیر صعود ایران و اردن

تیم بسکتبال ایران در حالی در پنجره ششم به میدان خواهد رفت که تقریبا صعودش به جام جهانی قطعی شده و در صورت شکست در هر دو بازی تهران هم اتفاق های عجیب و غریبی نیاز است تا سهمیه را از ایران بگیرد. با این حال کسب یک پیروزی در تهران هم جواز صعود را به طور قطع امضا می کند.

اردنی ها اما شرایط متزلزلی در جدول دیگر گروه انتخابی قاره کهن دارند. آن ها در حالی در جایگاه پنجم گروه خود قرار گرفته اند که لبنان و چین را بالاتر از خود می بینند. کره و نیوزلند هم که صعودشان قطعی شده و چین هم با میزبانی سهمیه گرفته است؛ پس می ماند لبنان که با یک برد بیشتر بالاتر از اردن قرار گرفته. به این ترتیب اردن در دو بازی آینده خود که برابر نیوزلند و چین است، باید تمام تلاشش را برای کسب پیروزی انجام دهد.

آن ها البته اگر جدال برای کسب سومی را هم به لبنان ببازند، شانس این را دارند تا در مقایسه با تیم چهارم گروه ایران، سهمیه رقابت های جهانی را کسب کنند.

در رقابت های انتخابی بسکتبال جام جهانی 2019 چین، تیم های آسیایی در مرحله نهایی در دو گروه شش تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند که در نهایت سه تیم اول هر گروه به علاوه بهترین تیم چهارم راهی رقابت های جهانی می شود. هفت تیمی که به همراه چین میزبان، هشت سهمیه قاره کهن در 32 تیم جام جهانی را تشکیل می دهند.

دیدگاه تان را بنویسید