گفت و گوی جی پلاس با پسری که نشانی دارد از پدر!

عابدزاده: رقابت با کاسیاس فوق العاده است/ پدرم به دقت آنالیزم می کند/ امیدوارم فصل آینده در لیگ اروپا باشیم

امیر عابدزاده که به طور مستقیم تحت آنالیز و هدایت پدرش قرار دارد اظهار امیدواری کرد فصل آینده بتواند در لیگ اروپا به میدان برود.

لینک کوتاه کپی شد

7 بازی و 5 کلین‌شیت. این آمار ویژه بچه عقاب است که در پرتغال به نام خود ثبت کرده و همه را به تحسین وا داشته است.

امیر عابدزاده که در آخرین بازی ماریتیمو مقابل بلننسه، یک‌ تنه تیمش را از شکست نجات داد، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره شرایط این روزهای خود در پرتغال و همچنین بازی برای تیم ملی مقابل ازبکستان صحبت می‌کند.

_ امسال در 7 بازی باشگاهی و ملی حضور داشته و 5 کلین‌شیت به نام خود ثبت کرده‌ای. دوست داریم نظر خودت را در مورد این آمار بدانیم.

خدا را شکر می‌کنم که این آمار به نام من ثبت شده است. در پرتغال هم رسانه‌ها درباره شرایط این روزهای من مطالبی نوشته‌اند. فکر می‌کنم این موفقیت، حاصل سال‌ها تلاش است. فصل قبل میخ خود را محکم کوبیدم و این فصل به دروازه‌بان ثابت ماریتیمو تبدیل شدم. مربی جدید هم با انگیزه‌ای که به ما داده در این موفقیت نقش داشته. البته هنوز هم باید تلاش کنم تا زودتر به پله‌های بالاتر برسم. این تازه آغاز راه من است و مهمترین نکته‌ای که در ذهن دارم پیشرفت بیشتر و ثبات در دروازه‌بانی است.

_ چند روز قبل آماری در یکی از رسانه‌های پرتغال منتشر شد که تو در جدول بهترین‌ها اول بودی و کاسیاس پشت سر تو قرار داشت.

آن آمار مربوط به ارزشمندترین بازیکنان لیگ پرتغال در پست‌های مختلف بود. در بین دروازه‌بان‌ها هم من در رده نخست قرار داشتم. هم به خاطر تعداد کلین‌شیت‌ها و هم سیوهایی که در بازی‌ها انجام دادم. از این انتخاب خوشحال شدم، چون همیشه گفته‌ام که دوست دارم نماینده خوبی برای فوتبال ایران در پرتغال باشم. سعی‌ام را می‌کنم تا پله به پله بالاتر بروم و امیدوارم که به هدفم برسم.

_ درباره رقابت با کاسیاس صحبت نکردی!

زمانی که کاسیاس در رئال‌مادرید بازی می‌کرد، دروازه‌بان مورد علاقه من بود. همیشه بازی‌هایش را پیگیری می‌کردم، می‌دیدم و نکاتی را یاد می‌گرفتم. این برای من فوق العاده انگیزه بخش است که حالا با او رقابت می‌کنم. یک روز بازی‌هایش را می‌دیدم و حالا باید از او سبقت بگیرم. به هر حال امیدوارم در نهایت و با درخشش در لیگ پرتغال به لیگ‌های بزرگتر بروم و در تیم‌های مطرح بازی کنم.

_ الگوی تو کدام دروازه‌بان است؟

یک الگو ندارم. همیشه نقاط قوت دروازه‌بان‌های مختلف را جمع می‌کنم و آن‌ها را در بازی‌ها به کار می‌گیرم. به عنوان نمونه در توپ‌گیری و رفلکس، دخیا را دوست دارم. بازی با پای تراشتگن را می‌پسندم و در بازی‌خوانی نیز کاسپر اشمایکل بهتر از بقیه است.

_ تو مثل پدرت در خروج از دروازه جسارت داری. مثلا خروجی که مقابل بلننسه انجام دادی و توپ را فوق‌العاده مهار کردی. فکر نمی‌کنی این خروج‌ها، شاید گاهی به ضررت تمام شود؟

خودم احساس می‌کنم اگر مقابل بلننسه از دروازه بیرون نمی‌آمدم، مهاجم بلننسه فرصت بهتری به‌دست می آورد و راحت‌تر ضربه‌اش را می‌زد. من دروازه‌بانی نیستم که روی خط بایستم. یاد گرفته‌ام که تمرکز کنم و وقتی مطمئن شدم، از دروازه بیرون بیایم. اگر به لیگ پرتغال نگاه کنید، تیم‌ها آنقدر بازی را می‌چرخانند تا روزنه‌ای در خط دفاع حریف پیدا کنند. به همین دلیل، من هم مدام عقب و جلو می‌روم تا بتوانم در بهترین نقطه ممکن توپ را قطع کنم.

_ البته در بازی تیم ملی مقابل ازبکستان هم یک بار از خط دروازه جدا شدی و ضربه مهاجم حریف را با پا دفع کردی.

بعد از آن بازی، مرتضی پورعلی‌گنجی به من گفت اگر خروج نمی‌کردی، مهاجم ازبک با تمرکز کامل به توپ ضربه می‌زد و شاید دروازه تیم ملی باز می‌شد. خروج من باعث شد مهاجم حریف زودتر به توپ ضربه بزند و کیفیت شوت او پایین بیاید.

_ پدرت از این خروج‌ها و سبک دروازه‌بانی تو راضی است؟

همیشه با پدرم صحبت می‌کنم، به خصوص بعد از بازی‌ها. او صحنه‌های مختلف حرکات متعدد من را آنالیز می‌کند. صحنه‌ای را مثال می‌زند و به من می‌گوید بهتر بود زودتر خروج می‌کردی یا روی خط می‌ایستادی. از این صحبت‌ها زیاد انجام می‌دهیم و خوشبختانه او از عملکرد من رضایت دارد.

_ مقابل ازبکستان، دومین بازی ملی‌ات را انجام دادی و عملکرد کم‌نقصی هم ارائه کردی. به حضور دوباره در ترکیب تیم ملی، چقدر امیدواری؟

مهمترین هدف من و سایر بازیکنان، موفقیت تیم ملی و خوشحالی مردم است. چون مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند. تا زمانی که عضو تیم ملی باشم، تلاش می‌کنم تمام تمرکزم را بگذارم و با تمام وجود، پرچم ایران روی قلبم باشد. سعی می‌کنم به تیم ملی کمک کنم، حالا چه به عنوان دروازه‌بان ثابت و چه ذخیره. برایم موفقیت تیم ملی مهمتر است.

_ماریتیمو از 5 بازی 10 امتیاز گرفته و جزء تیم‌های بالای جدول لیگ پرتغال است. این فصل هدف‌تان چیست؟ به چه رده‌ای فکر می‌کنید؟

لیگ را عالی شروع کردیم اما مقابل بلننسه 2 امتیاز خانگی از دست دادیم. اگر حریف را می‌بردیم حتی می‌توانستیم به رده‌های اول و دوم هم برسیم. از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم و بلننسه هم بهتر از ما بازی کرد. البته باید به روند خوب برگردیم و بردها را شروع کنیم. فکر می‌کنم در پایان فصل بتوانیم سهمیه حضور در لیگ اروپا را به‌دست بیاوریم.

دیدگاه تان را بنویسید