در گفت و گو با جی پلاس؛

حسین عبدی: تاکتیک برانکو مقابل استقلال شاید تغییر کند!

مربی سابق پرسپولیس معتقد است تغییرات اخیر این تیم توانسته تاحدودی منجر به افزایش قدرت هجومی یاران برانکو شود.

لینک کوتاه کپی شد

دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس پنج شنبه ساعت 18:30 در دربی 88 پایتخت به میدان خواهند رفت. پرسپولیس با توجه به صعود به دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اختلاف یک امتیازی تا صدر جدول، همانند چند سال گذشته از نظر روحی و روانی در شرایط به مراتب بهتری قرار دارد اما در سوی مقابل استقلال هم اگرچه در نتیجه گیری کارنامه چندان خوبی تا پیش از هفته هشتم لیگ نداشته اما عملکرد فنی این تیم به ویژه در بازی برگشت مقابل السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا، نشان داد می تواند این دربی را به نقطه عطفی برای سیر صعودی خود در نتیجه گیری مبدل کند.

حسین عبدی - کاپیتان و مربی اسبق پرسپولیس، در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس؛ با بیان اینکه ترکیب پرسپولیس نسبت به هفته‌های گذشته دچار تغییراتی شده است، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر برانکو کمی تیمش را تغییر داده و حالا شاهد هستیم پرسپولیس با یک هافبک دفاعی برابر رقیبان بازی می‌کند. همین موضوع شاید کمی در عملکرد هجومی تیم تاثیر گذاشته باشد چرا که به هر حال یک بازیکن در عقب کارهای دفاعی را پوشش می‌دهد و بازیکنان بیش‌تری برای حمله فرصت در اختیارشان خواهد بود.

او در واکنش به اینکه این ترکیب برای دیدار با استقلال هم پاسخگوی خواسته‌های برانکو خواهد بود، تاکید کرد: البته این اتفاق مطمئنا برای هر بازی جداگانه رخ خواهد داد. منظور من این است که برانکو همیشه تیمش را طوری چیدمان می‌کند که بر اساس قدرت حریف سبک تاکتیکی تیمش طراحی شود.

پرسپولیس با شکست سه بر یک الدحیل در آزادی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و حالا امیدواری‌ها برای پیروزی در داربی افزایش یافته است، عبدی در این باره به جی پلاس می گوید: باید بپذیریم الدحیل تیم قدرتمندی بود که حتی در ورزشگاه آزادی هم توانست در ابتدا یک بر صفر از پرسپولیس پیش بیفتد. همان گلی که در ورزشگاه آزادی وارد دروازه پرسپولیس شد باعث شد این تیم منسجم‌تر شود و در حالی که همه بازی را از دست رفته می‌دیدند، بازیکنان با یک انسجام کامل به بازی برگردند.

مربی سابق پرسپولیس درباره دیدار این تیم برابر السد که بلافاصله بعد از بازی با استقلال برگزار می‌شود، نیز تصریح کرد: کار سخت است اما همه ما امیدوار هستیم. برانکو با مدیریت بازیکنان و انرژی تیمش می‌تواند از این دو بازی سربلند خارج شود اما کار راحت نیست. هم استقلال و هم السد قدرتمند هستند و نمی‌توان این تیم را با سپیدرود مقایسه کرد.

او به نحوه پیروزی یاران برانکو مقابل سپیدرود اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رفت بازی با کیفیتی را از پرسپولیس مشاهده کنیم. بازی تا دقیقه ۹۰ ادامه پیدا کرد و سپیدرود درصدد خنثی کردن حملات پرسپولیس بود؛ البته روی ضد حملات می‌توانستند خطرآفرین بشوند که این اتفاق رخ نداد. پرسپولیس هم روی حرکات تاکتیکی که روی آن برنامه‌ریزی کرده بودند، توانستند فشار زیادی روی دروازه حریف بیاورند و با گل آدام همتی به پیروزی برسند. سپیدرود هم تمریناتش را دیر آغاز کرده و با استرس بازی را دنبال می‌کرد.

عبدی در پایان هیچ پیش بینی درباره نتیجه دربی 88 بیان نکرد و تنها گفت: این بازی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما ما امیدواریم که پرسپولیس برنده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید