گزارش جی پلاس از عملکرد ملی پوشان در بازی های آسیایی؛

بهترین نتیجه تاریخ رشته های تیمی ایران در جاکارتا رقم خورد/ سه طلا، یک نقره و دو برنز

رشته های تیمی ایران در جاکارتا به سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز دست پیدا کردند. مدال هایی که دوتا بیشتر و البته مرغوب تر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بازی های آسیایی با طلای والیبال برای ایران به پایان رسید. طلایی که تعداد مدال های زرین ایران به عدد 20 رساند و به نوعی پایانی خوشی بود بر دو هفته رقابت در اندونزی.

به بهانه همین مدال والیبال بد نیست نگاهی بیندازیم به مدال های تیمی ایران در جاکارتا. مدال هایی که هم تعداد آن ها نسبت به دوره گذشته بیشتر شده و هم مرغوب تر شده است.

تیم ایران در بازی های آسیایی جاکارتا، سه طلا، یک نقره و یک برنز در رشته های تیمی بدست آورد که اتفاق مهم و خوبی بود و کمک شایانی به نتیجه نهایی کاروان ایران کرد.

  • والیبال و کبدی؛ تیم های طلایی

در دوره گذشته بازی ها تنها طلای تیمی ایران را والیبالیست ها بدست آورده بودند. تیمی که به طور واضح قدرتی فراتر از آسیا پیدا کرده و به همین خاطر گفته می شد شاید در این دوره با ترکیب اصلی به این رقابت ها نرود که در نهایت چنین نشد و تیم ایران با ترکیب اصلی به جاکارتا رفت و به مدال طلا هم دست پیدا کرد.

دیگر رشته تیمی ایران که در هجدهمین دوره بازی های آسیایی به مدال طلا رسید، کبدی بود. رشته ای که یکی از نقاط عطف روند نتیجه گیری کاروان ایران را رقم زد و با کسب دو طلای غیر منتظره و ارزشمند تیمی در یک روز، دست به کار بزرگی زد. کبدی بازان ایران در جاکارتا بالاخره سلطه هندی را پایان دادند و در هر دو رده مردان و زنان به مدال خوشرنگ طلا دست پیدا کردند.

در دوره گذشته بازی های آسیایی هم رنگ مدال هر دو تیم کبدی یکی بود اما نقره. این بار دو طلای آن ها وضعیت رشته های تیمی ایران را بهتر و صاحب سه مدال طلا کرد.

  • بازهم ناکامی در فینال

بسکتبال درست مانند دوره گذشته در فینال مدال طلا را از دست داد. آسمان خراش ها که در اینچئون فینال را به کره جنوبیِ میزبان باخته بودند، این بار حریف قدرتمندی به نام چین را پیش رو داشتند و این بار هم در شرایطی که از حریف پیش بودند، نتوانستند اختلاف را حفظ کنند و طلا به چینی ها رسید.

  • مدال های جدید تیمی

همچنین در این دوره از بازی های آسیایی دو رشته تیمی برای اولین بار در کاروان ایران جای گرفت. یکی بسکتبال 3 به 3 که برای اولین بار وارد برنامه بازی ها شده بود و دیگری واترپلو که نخستین اعزامش را تجربه می کرد.

تیم بسکتبال سه نفره ایران در اولین تجربه اش شرایط خوبی در این بازی ها داشت. آن ها تا یک قدمی فینال هم رفتند اما اشتباه های پرشمار و البته ناداوری! آن ها را هم برابر چین بازنده کرد و در رده بندی به مدال برنز رساند.

حساب واترپلو اما سوا بود. تیمی که در گذشته شرایط خوبی نداشت و به بازی ها اعزام نمی شد، در این دوره هم مخالفان سفت و سختی برای اعزام داشت اما به عنوان رشته نیازمند حمایت، جواز اعزام گرفت و البته پاسخ این اعتماد را هم داد. تیم واترپلو در این رقابت ها توانست پس از دو قدرت اصلی آسیا یعنی قزاقستان و ژاپن روی سکوی سوم بایستد و پس از 44 سال صاحب مدال برنز شود.

در این دوره البته ناکامی هم در رشته های تیمیداشته ایم.از حذف تیم فوتبال امید در مرحله یک چهارم نهایی و آن باخت نادرست به میانمار تا هندبال که سودای قهرمانی داشت اما به جمع چهار تیم هم نرسید و پنجم شد! البته در فوتبال فعل اعزام تیم آینده دار المپیک به این رقابت ها برای اولین بار در تاریخ بازی های آسیایی، تصمیم فوق العاده ای از سوی کمیته و فدراسیون بود که نشان از آینده نگری نسبت به سرنوشت این تیم داشت.

در این میان برخی رشته های انفرادی هم مسابقات تیمی داشتند. رشته هایی نظیر شمشیربازی که به نقره رسید یا بخش های دو و چهار نفره قایقرانی که چندین مدال نقره و برنز برای ایران به ارمغان آوردند اما در اصل رشته های انفرادی به حساب می آیند.

به گزارش جی پلاس؛ در مجموع رشته های تیمیِ ما در جاکارتا با سه طلا، یک نقره و دو برنز، دو مدال بیشتر از اینچئون (یک طلا و سه نقره) بدست آورده و از آن مهمتر صاحب سه طلا شده است. سه طلایی که رکورد است و جاکارتا را  به بهترین میدان حضور رشته های تیمی ایران در تاریخ بازی های آسیایی تبدیل کرده است. 

دیدگاه تان را بنویسید