بیش از دو هزار کودک بازمانده ازتحصیل تنها در یک استان!

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان می گوید 2 هزار و 400 کودک دبستانی کهگیلویه و بویراحمدی بازمانده از تحصیل هستند.!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هادی زارع پور با اشاره به اینکه این آمار مربوط به مقاطع ابتدایی سال تحصیلی 1395- 96 است، اضافه می کند: 149 هزار دانش آموز سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کردند.

بنابر اعلام او یک و نیم درصد کودکان این استان در مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده اند که تعدادشان حدود 2هزار و 400 نفر است.  این درحالی است که احمد میدری، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار کودکان بازمانده از تحصیل را 3 هزار و 900 نفر عنوان می کند. 

گفته می شود وزارت آموزش و پرورش پیش از این یکبار اعلام کرده بود که حدود یک هزار و 105 کودک بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که محل زندگی مشخصی ندارند.

به گفته زارع پور 2 هزار و 218 مدرسه با ظرفیت یک تا کمتر از 15 دانش آموز در سال تحصیلی جاری به‌ویژه در مناطق عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. همچنین در سال تحصیلی گذشته 10 مدرسه یک دانش آموزی و 109 مدرسه 2 دانش آموزی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان فعالیت داشته است.

او در ادامه می گوید: نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد 98.5 درصد است که از نرخ کشوری نیم درصد کمتر است.

درهمین حال معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از باسواد شدن 98 درصد از اولیای بی‌سواد دانش آموزان این استان از سال گذشته تاکنون خبر می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به 713 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد آن در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید