جماران؛

هوای سرد باعث افزایش درد مفاصل می شود؟

مطالعه ای وجود هر گونه رابطه مستقیم بین هوای سرد و افزایش احساس درد مفاصل را رد کرد، نتایجی که اولین در نوع خود محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جماران - جامعه؛ به نقل از وب سایت Conversation : این مطالعه تأیید کرد که تغییرات در دمای هوا، رطوبت، فشار اتمسفر و بارندگی "خطر علائم زانو، لگن یا کمردرد را افزایش نمی دهد.

این مطالعه بیان کرد که «تغییرات آب و هوا ممکن است در تأثیرگذاری بر سایر عوامل و رفتارهایی که در نهایت نحوه درک و برخورد ما با درد را شکل می دهند، نقش داشته باشد، به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است روال فعالیت بدنی خود را در طول زمستان تغییر دهند و استراحت روی مبل را ترجیح دهند ورزش کردن.»

تغییر آب و هوا ممکن است باعث شود دیگران روال خواب خود را تغییر دهند، زیرا زمانی که هوا سرد یا بسیار گرم است زمان کمتری می خوابند و در اینجا کم خوابی علاوه بر عوامل دیگری مانند خلق و خو، منجر به بروز کمردرد و زانو درد می شود. نوساناتی که ممکن است همراه با تغییر آب و هوا باشد و ممکن است منجر به افزایش درد در ناحیه کمر و زانو شود.

طبق تحقیقات، کمردرد تا 80 درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب، مشکلات مربوط به مهره های کمری (L4-L5) است، زیرا این ناحیه بیشترین بار را تحمل می کند درد ناشی از فتق دیسک یا سابلوکساسیون است.

 

دیدگاه تان را بنویسید