به گزارش ایرنا، نمایش های «مترسک» در خانه موزه استاد انتظامی و «دلاک ها» در فرهنگسرای بهمن اجرا و نمایش نامه های «شایعات» در فرهنگسرای گلستان و «مرثیه ای برای آقای ع» در فرهنگسرای ارسباران خوانش می شود.
همچنین نمایش «زمین مهربان» و «روباه حیله گر و گرگ خیالباف» در فرهنگسرای ابن سینا میزبان کودکان است.

*اجرای نمایش «مترسک» در خانه موزه استاد انتظامی
این نمایش کاری از گروه تئاتر اگزیت، برداشتی آزاد از نمایشنامه «چهار صندوق» اثر بهرام بیضایی است که به دراماتورژی و کارگردانی مهرداد خامنه‌ای تا 31مردادماه هر شب به جز روزهای شنبه ساعت ۱۹ در خانه موزه استاد انتظامی به روی صحنه می‌ رود.
غزاله کنعان‌ پناه، آویشن بیکایی، محمدمصطفی ملک، آبان عسکری و عاطفه امینی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
شیرین میرزا نژاد دستیار کارگردان و طراح لباس، منصور میرزابابایی بازیگردان، یوریک کریم‌ مسیحی طراح گرافیک، مریم جعفری عکاس و فرنوش چاپاری طراح حرکت از دیگر دست‌ اندرکاران این نمایش هستند.
در خلاصه داستان نمایش «مترسک» آمده؛ چهار شخصیت از اقشار مختلف اجتماع در پی احساس خطر دست به ساختن و تجهیز مترسکی برای حفاظت از خود می‌زنند. مترسک با رسیدن به قدرت، اقدام به سرکوب و کنترل مطلق سازندگان خود می‌کند تا اینکه...
خانه موزه استاد انتظامی در قیطریه، بلوار اندرزگو، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پلاک ۲۸ واقع شده است.

*اجرای نمایش «دلاک ها» در فرهنگسرای بهمن
نمایش کمدی «دلاک ها» به طراحی و کارگردانی شهرام عبدلی و نویسندگی فرهاد علی نقی تا 23 شهریورماه هر شب ساعت 21 در سینما تئاتر چاپلین فرهنگسرای بهمن به روی صحنه می رود.
در این نمایش بهرام ابراهیمی، عمار تفتی، جمشید صفری، علی عطائی حور، محمدباقر مرادی، مجتبی طباطبایی و شهرام عبدلی به ایفای نقش می پردازند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده؛ غلوم سیاه دسته مطرب ها، سال ها برای رسیدن به عشقش شیرین، دختر ابرام (رئیس دسته) دست به هر کاری می زند و اکنون در چند قدمی رسیدن به معشوق خود است، شب حنابندان غلوم مصادف با کشته شدن دلاک مخصوص پادشاه شده و به دستور پادشاه چهل روز درِ گرمابه های شهر بسته است.
محمدباقر مرادی (مدیر تولید)، مجتبی طباطبایی(دستیار کارگردان)، میرامیر میری (موسیقی)، الهام ترکمن(طراح لباس)، محمدرضا غلامی(طراح پوستر)، علی ساسانی نژاد(طراح نور)، سمیرا شجاعی (روابط عمومی)، محمدرضا غلامی (عکاس) و نرگس میثاقیان (منشی صحنه) سایر عوامل اجرای این نمایش هستند.
علاقه‌ مندان برای تماشای این نمایش کمدی می‌توانند به سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 55050373 و 55308343 تماس بگیرند.

*انتشار فراخوان کارگاه بزرگ تولید آثار تئاتری در فرهنگسرای بهمن
در این فراخوان آمده؛ فرهنگسرای بهمن با سابقه طولانی در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر، هم اکنون خود را موظف می‌داند که به تولید آثار ایرانی، اصیل و کالاهای فرهنگی هنریِ قابل بپردازد، هدف، تولید آثاری در زمینه هنر تئاتر است که از روح و جسم مردم برخاسته باشد و برای آنان عرضه شود.
مرکز هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن این فراخوان را در سه بخش تئاتر صحنه‌ای فاخر، آثار سریع، کوتاه و موجز و آثار رادیویی به این شرح منتشر می‌کند؛ در بخش تئاتر صحنه‌ای فاخر، هنرمندان و هنردوستان با توجه به علاقه‌مندی خود می‌توانند در هر سن و سالی برای یکی از بخش‌های این فراخوان شرکت کرده و با ارسال مشخصات خود به دبیرخانه فراخوان فرهنگ‌سرای بهمن در روند آموزش، تمرین و تولید اثر مشارکت کنند.
کارگردانی (فارغ التحصیلان، دانشجویان و کارگردانانی که تجربه کارگردانی دارند در اولویت انتخابند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه ۵۰ نفر است.
بازیگری (این بخش شامل فارغ التحصیلان، دانشجویان، بازیگران و افرادی است که در زمینه هنر بازیگری استعداد، تحصیل و یا تجربه دارند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه ۲۵۰۰ نفر است.
نویسندگی (نمایشنامه‌نویسان، نویسندگان و افرادی که دستی بر قلم دارند)، حداکثر ظرفیت پذیرش بعد از آزمون اولیه ۲۵ نفر است.
بخش آثار سریع، کوتاه و موجز؛ این بخش با هدف تولید آثار سریع، کوتاه و موجز با مدت زمان اجرایی ۵ تا ۱۰ دقیقه برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود و به شکل هدفمند از هنردوستان، هنرجویان و هنرمندان دعوت به عمل می‌آید، در زمینه‌های آموزش، تمرین و اجرای اینگونه آثار، مشخصات خود به دبیرخانه فراخوان فرهنگ‌سرای بهمن ارسال کنند.
هر هنرمند، هنردوست و هنرجوی علاقه‌مند به امور اجرا که در خود توانایی تولید آثار سریع، کوتاه و موجز را می‌بیند، می تواند در این بخش از فراخوان شرکت کند.
هدف این بخش پرورش و ایجاد زمینه های رشد برای استعدادهایی است که در این زمینه با در اختیار داشتن فضای مناسب آموزش و تمرین، به شکل گروه‌هایی درآیند که در کوتاه ترین زمان ممکن به انتقال مفاهیم ناب با زبان نمایش در هر فضا و هر مکانی می‌پردازند.
حداکثر ظرفیت پذیرش افراد در این بخش پس از آزمون اولیه ۵۰ نفر است.
بخش آثار رادیویی؛ آموزش در زمینه تولیدات رادیویی از جمله پادکست‌ها، نمایش‌های رادیویی، گویندگی، برنامه‌سازی و آیتم‌سازی از مهمترین اهداف این بخش خواهد بود.
علاقه‌مندان این بخش می‌توانند با ارسال مشخصات خود و طی کردن دوره‌های آموزشی و تمرینات مستمر در این مرکز به تولیدات آثار رادیویی بپردازند.
حداکثر ظرفیت پذیرش افراد در این بخش بعد از تست اولیه ۷۰ نفر است.
متقاضیان هر بخش می‌توانند مشخصات خود را شامل، (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شماره تماس و عنوان بخش مورد نظر) به سامانه پیامکی 2000183716 و یا پست الکترونیک bahman.theatre.info@gmail.com ارسال کرده تا برای آزمون اولیه فراخوانده شوند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ساب پرتال فرهنگسرای بهمن به نشانی https://16.farhangsara.ir مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55051386 تماس بگیرند.

*خوانش نمایشنامه «شایعات» در فرهنگسرای گلستان
این نمایش نامه نوشته نیل سایمون نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی و ترجمه مینا رضاپور است که توسط گروه هنری آواتیاتر به کارگردانی رضا تفکری شنبه 27 مردادماه ساعت 19:30 در فرهنگسرای گلستان خوانش می‌شود.
زهره کرمی، علی شفیعی، پگاه فولادی، گلناز عمرانی، سعید بختیاری، همایون ظفرپور، محسن اعتمادی نقش خوانان نمایش نامه «شایعات» هستند.
بنیامین عابدینی افکتور، مهدی منصوری میکس و مستر، علی نجات عکاس و طراح پوستر از دیگر عوامل این نمایشنامه خوانی هستند.
این نمایش نامه خوانی به صورت رایگان اجرا می شود.
علاقه مندان برای حضور در نمایشنامه خوانی «شایعات» می توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند.

*خوانش نمایش نامه «مرثیه ای برای آقای «ع» » در فرهنگسرای ارسباران
این نمایشنامه نامه نوشته سپیده قربانی به کارگردانی سمیرا آقایی شنبه 27 مرداد ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران خوانش می شود .
مهدی حسینی، سمیرا آقایی، عقیل تقی زاده، وحید حافظی، سامان هاشمی (نقش خوانان) و آرمان جمالی فر( موسیقی) از عوامل این برنامه هستند.
نمایش نامه «مرثیه ای برای آقای «ع» » با حضور سپیده قربانی (نمایشنامه نویس)، مصطفی محمودی(منتقد و پژوهشگر تئاتر)، سمیرا آقایی(کارگردان) در سیزدهمین نشست تئاتر کاغذی پس از خوانش نقد و بررسی می شود.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*اجرای نمایش «زمین مهربان» در فرهنگسرای ابن‌سینا
نمایش شاد و موزیکال «زمین مهربانی» به نویسندگی پریوش کامیار و کارگردانی هومن حسین نژاد با موضوع محیط زیست تا دهم شهریورماه همه روزه به جز شنبه ها ساعت 20:30 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود.
این نمایش با رویکرد آموزشی و آگاهی بخشی به کودکان، مسایل مهم محیط زیست مانند حفظ درختان، آلودگی محیط زیست، حفاظت از منابع آب و ... در قالب نمایش بیان می کند.
ساناز سماواتی، امیر زریوند، امیر پارسی، آرش نوذری، هومن حسین نژاد، فرهاد مومنی، پریوش کامیار، فایضه کامیاب، آزیتا اغریرث، برسا حسین نژاد و نوشین نشاط بازیگران نمایش «زمین مهربانی» هستند.
همچنین نمایش «روباه حیله گر و گرگ خیالباف» به نویسندگی علی اکبر حلیمی و کارگردانی امیر قاسمی تا پایان مردادماه همه روزه به جز شنبه ها ساعت 16 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود.
کتایون همتی، پریا صادقی، هیراد محمدی و سهراب اصفهانی بازیگران این نمایش هستند.
داستان این نمایش از این قرار است که روباه از کتاب روباه نامه، معجونی را یافته همه چیز را نامریی می کند. روباه به کمک گرگ این معجون را درست کرده و می خورند اما دو خرگوش آنجا بوده و این کار روباه و گرگ را می بینند و نقشه ای می کشند و ...
علاقه مندان برای تماشای این نمایش ها می توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن های 8-88366366 تماس حاصل کنند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.