به گزارش خبرنگار ایرنا، بازدید از روستاهای بخش مرکزی و رودهن شهرستان دماوند یکی از برنامه های مسئولان منطقه است که به صورت ماهانه یا هفتگی انجام می شود.
امروز معاونان فرماندار شهرستان دماوند، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و دیگر مسئولان شهرستان به صورت هیاتی به چهار روستای تمیسیان، کاجان، زره در و خرمده با مردم روستا به گفت و گو نشستند.
قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید به خبرنگاران گفت: با همکاری و تعامل مسئولان استانی و شهرستانی مشکلات روستاها نسبت به گذشته کمتر شده است؛ عمده مشکلات این روستاها مربوط به راهداری، بنیاد مسکن و خدمات زیربنایی همچون آب بود که تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی افزود: تمام زیرسازی ها و بهسازی همراه با طرح های عمرانی صورت گرفته و برای هر روستا طی یک سال و نیم گذشته میانگین اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده و تحول اساسی در روستاها به وجود اومده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در بازدید از این چهار روستا، مقرر شد روستاهایی که در یک مسیر هم قرار دارند یک طرح توانمند با پتانسیل گردشگری، تولیدی و تولیدی تبدیلی ایجاد کنیم.
میرزایی نیکو خاطر نشان کرد: برای طرح توسعه روستایی، کارآفرینی و اشتغال خانگی وجود دارد و هر طرح توسعه روستایی که دهیاران و شوراها برنامه ریزی داشته باشند، می‌توانند از تسهیلاتی با بهره 6 درصد استفاده کنند.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روستاها باید به دنبال درآمد پایدار باشند و این امر با استفاده از تسهیلات توسعه روستایی محقق شود.
همچنین مهدی حیدری، بخشدار مرکزی دماوند در خصوص بازدید از روستاها اظهار داشت: این روستاها در سر شماری سال های 90 و 95 با افزایش جمعیت مواجه بودند و از 15 تا 70 درصد افزایش جمعیت داشتیم؛ این مهم نشان دهنده امکانات مناسب و مهاجرت معکوس است.
وی با اشاره به مشکلات روستاها اضافه کرد: از جمله مطالبات روستاییان، بازنگری طرح هادی بدون در نظر گرفتن مسائل کارشناسی بوده که این مهم در دستور کار قرار گرفت.
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به جلساتی که در سطح میان نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد تا پایان سال شاهد اتمام بازنگری طرح های هادی روستایی خواهیم بود.
بخشدار مرکزی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته عنوان کرد: حدود 400 تا 600 میلیون تومان از طریق ارزش افزوده به این 4 روستا تزریق شده و فعالیت های عمرانی انجام شده است.
حیدری با اشاره به اینکه مشکلات روستاهای منطقه دلیچایی از کهنک تا هویر در دوره بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: سیاست ما این است که با تزریق بودجه‌ و حضور مدیران روستاهایی که قبلاً محروم تر بودند را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.