به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر یکشنبه در نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری گفت: 18 محله در پایتخت و مابقی محلات در شهرستان های استان تهران مشمول طرح بازآفرینی در مرحله اول هستند.
وی افزود: بر این اساس در شهرستان های استان تهران که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، 2 محله و در شهرستان های کمتر از 200 هزار نفر یک محله بازآفرینی می شود.
استاندار تهران ادامه داد: این طرح دستور موکد رئیس جمهوری بوده و هر نهادی که زمین دولتی در اختیار دارد، باید با این طرح همکاری کند.
وی گفت: مردم در این طرح از تسهیلات خوبی در زمین مناسب، پروانه ساخت و وام های کم بهره 8 درصدی برخوردار خواهند شد.
مقیمی این طرح را برای اهداف مطلوب از جمله فعال کردن صنعت ساختمان، افزایش اشتغال، اصلاح بافت فرسوده و اسکان غیر رسمی دانست و افزود: با اجرای این طرح بیابان ها، فضای سبز، مساجد، مدارس و کتابخانه ها و سایر زیر ساخت های شهری بهبود می یابد و مردم زندگی بهتری خواهند داشت و محله ها آباد و خانه ها ایمن می شوند.
استاندار تهران ادامه داد: در تهران 2میلیون و 300 هزار نفر و در شهرستان های تهران نیز 2میلیون نفر در بافت فرسوده و حاشیه های شهر زندگی می کنند و باید فکری اساسی برای این 4 میلیون و300 هزار نفر حاشیه نشین و بافت فرسوده نشین کرد.
مقیمی فرمانداران را مسئول اصلی اجرای این طرح ذکر کرد و گفت: اگر فرمانداران روزی 4 ساعت برای این طرح وقت بگذارند این طرح 2 ماهه به سرانجام می رسد.
محمد زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه 20درصد اراضی هر شهرستان استان تهران باید نوسازی شود افزود: 20هزار واحد مسکونی هدفگذاری استان تهران است که برای آن 100هکتار زمین خالص مسکونی باید تامین شود.
وی ادامه داد: دولت زمین و وام ارزان در اختیار متقاضیان قرار داده و از اجرای این طرح حمایت می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اجرای طرح در سالجاری بیش از 40 هزار شغل در استان تهران ایجاد می کند.
تهرام/6139/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.