صادق بنیادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش و پرورش و نیروی انتظامی از سال گذشته تا کنون بیش از 100 کلاس آموزشی را برای اولیا و دانش آموزان دوره دبیرستان در مدارس برگزار کرده اند، دراین دوره های آموزشی خانواده ها با انواع مواد مخدر و علائم اعتیاد و مشکلات ناشی از آن آشنا می‌شوند.
دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از سه کمیته مقابله با مواد مخدر با مسولیت نیروی انتظامی، کمیته آموزش و پیشگیری با محوریت اداره آموزش و پرورش و کمیته بازپروری و درمان با محوریت شبکه بهداشت و درمان که به صورت متناوب جلساتی دارند، نتیجه جلسات در شورای مواد مخدر به ریاست فرماندار شهرستان پردیس تصمیم گیری و ابلاغ می شود.
بنیادی عنوان کرد: کمیته امداد طی دوران ترک، خانواده معتادان را تحت پوشش قرار می‌دهد و مرکز فنی و حرفه ای ازمعتادان کمپ هایی که تمایل به مهارت آموزی دارند دعوت کرده تا از طریق بهزیستی افراد را به برای مهارت آموزی و کسب مدرک فنی و حرفع ای معرفی کنند.
وی در ادامه افزود: فنی حرفه ای تاکنون به بیش از 60 نفر از بهبود یافتگان را آموزش مهارت کسب وکار داده است و 27 نفر از این تعداد وام خود اشتغالی دریافت کردند.
دبیر شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پردیس با اشاره به آمار معتادان بهبود یافته خاطر نشان کرد: در سه ماه اول سال 97 تعداد 584 بیمار که 57 نفر آنها زن بودند به مراکز اقامتی میان مدت مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند و تعداد 470 نفر از مراکزدرمانی سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند، 10 مرکز اقامتی استاندارد مختص آقایان و یک مرکز برای زنان در شهرستان پردیس فعالیت دارند.
وی ادامه داد: یک مرکز DIC توسط شبکه بهداشت و درمان به معتادان خدمات می‌دهد و مرکز شیلتر شهربومهن در شیفت شبانه یک وعده غذای گرم، لباس، جای خواب، امکان استحمام و سرنگ در اختیار معتادان قرار می‌دهد.
بنیادی گفت: چرخه بهبود و ترک اعتیاد زنجیره ای است که باید کامل باشد، تامین تسهیلات و برنامه ریزی برای بازگشت آنها به چرخه زندگی و کسب وکار و زندگی عادی و برگزاری جلسات مشاور برای خانواده های آنها در دستور کار ما قرار دارد.
وی در خاتمه با اشاره به شعار« هیچ کس از خطر اعتیاد مصون نیست » اظهار داشت : مردم بحث اعتیاد را جدی بگیرند، افراد دارای موقعیت های اجتماعی و سیاسی زیادی به راحتی گرفتار مواد مخدر شدند و این زنگ خطر جدی برای خانواده ها و فرزندان آنها است.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.