به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه دوچرخه سواری پردیس رایدرز روزهای سه شنبه در بوستان امام رضا ع در فاز 4 پردیس گردهم می‌آیند و در حرکتی خود جوش شهروندان را به همراهی با گروه برای دوچرخه سواری دعوت می‌کنند.
سرپرست گروه پردیس رایدرز با اشاره به برنامه‌های گروه خاطر نشان کرد: کسانی که در برنامه سه شنبه‌های بدون خودرو شرکت می کنند، روش درست رکاب زدن، اصول و قواعد درست دوچرخه سواری و رکاب زدن استقامتی را آموزش می‌بینند.
حسین نوروزی عنوان کرد: این پویش دستاوردهای زیادی به همراه دارد که می‌توان از کاهش بار ترافیک در شهر، سلامتی و تندرستی، صرفه جویی در هزینه‌ها نام برد، دوچرخه سواران حامی محیط زیست به منظور کاهش آلودگی هوا در شهر پردیس این پویش را روزهای سه شنبه هر هفته برگزار می‌کنند.
محمد رضا یکی از اعضای گروه از کمبود امکانات ورزشی در شهر پردیس گله مند است و می گوید: 20 سال در این شهر سکونت دارم امکانات ورزشی این شهرستان اندک است و از طرف هیچ سازمانی حمایت نمی شویم، مسیر دوچرخه سواری در این بوستان تفکیک و خط کشی نشده و تردد خانواده‌ها در مسیر دوچرخه سواری برای ما مشکل ایجاد می کند.
وی گفت: هدف اصلی از حضور در این پویش بهینه سازی فرهنگ دوچرخه سواری در بوستان ها است و افزایش تعداد دوچرخه سواران بستر مناسبی برای نهادینه شدن این فرهنگ ایجاد می‌کند.
سارا یکی از خانم‌های گروه دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوچرخه سواری طی دو ماه گذشته، در زندگی روزمره من تاثیر خوبی داشته است، فرهنگ دوچرخه سواری خانم‌ها در خیابان های شهر هنوز جا نیفتاده است و مشکلات زیادی برای ما به همراه دارد.
وی درباره هدف خود از حضور در این پویش می‌گوید: افزایش تعداد بانوان دوچرخه سوار روند فرهنگ سازی را تسهیل می‌کند و در آینده ای نزدیک، بانوان مشکلی بابت دوچرخه سواری در شهر نخواهند داشت.
عباس عضو دیگر گروه با اشاره به کم هزینه بودن این ورزش گفت: ورزش مفرح دوچرخه سواری بسیار کاربردی و کم هزینه است، با تهیه یک دوچرخه و عضویت در گروه تفریحی شاد و پر هیجان تجربیات خوبی در طبیعت گردی در مناطق زیبای گردشگری شهرستان پردیس داشتم و با توجه به سابقه ای که در این زمینه دارم، جوانان را به همرکابی با گروه‌ دوچرخه سواری دعوت می‌ کنم.
عباس.ط با اشاره به تصادف خود طی چند ماه اخیر می گوید: در خیابان و جاده ای که مسیر دوچرخه سواری ندارد حرکت با دوچرخه اشتباه است، برخی از رانندگان با دوچرخه سواران برخورد مناسبی ندارند و دوچرخه سوار اطلاع ندارد که در صورت بروز مشکل به کدام سازمان مراجعه کند.
وی می گوید: تمام کارهای روزمره خود را با دوچرخه انجام می‌دهم، شهر بومهن بافتی قدیمی دارد و 90 درصد از پیاده روها پله دارند، شهرهای پردیس و بومهن شیب زیادی دارند و تردد در مسیرهای شیبدار برای دوچرخه سواران راحت نیست.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.