به گزارش ایرنا سید حسن صفوی روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری نخستین جشنواره ملی حجم سازی مواد بازیافتی «طبیعت بی‌جان، دست‌های جان‌بخش» افزود: هنرمندان استان های آذربایجان، خوزستان، اصفهان، قزوین، زنجان و تهران آثار حجمی خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند.
وی گفت: تاکنون 16 اثر دریافت شده و با تماس هایی که از هنرمندان داشته ایم، این تعداد تا پایان هفته به 40 اثر می رسد.
صفوی گفت: پایان زمان دریافت آثار 24 مرداد ماه است اما هنرمندانی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند، ارسال آثار را به روزهای آخر جشنواره موکول نکنند.
رئیس ارشاد شمیرانات افزود که در صورت استقبال هنرمندان احتمال تمدید زمان دریافت اثر نیز وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: اختتامیه این جشنواره همزمان با هفته فرهنگی شمیرانات، 14 تا 17 شهریور ماه در بوستان قیطریه برگزار خواهد شد.
وی این را هم گفت که آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به مدت دوسال در اختیار اداره ارشاد خواهد بود و نمایشگاه هایی از این آثار برپا می شود.
رئیس ارشاد شمیرانات توجه به اقتصاد هنرمندان را نیز از دیگر نکات مورد توجه در جشنواره دانست و گفت: با شهرداری های شمیرانات و شهرداری های مناطق تهران رایزنی برای فروش این آثار به نفع هنرمندان انجام می شود.
صفوی تاکید کرد: هنر بازیافت امروزه جایگاه ویژه‌ای در هنر معاصر دنیا دارد و به حداقل رساندن دفع پسماند باهدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی و کمک به اقتصاد کلان کشور باعث شده است که این جشنواره برگزار شود.

*فنی و حرفه ای استانداردهای لازم حجم سازی با مواد بازیافتی را تعیین می کند
وی عنوان کرد: در جلساتی که با مسئولان ادارات شهرستان شمیرانات برای برگزاری این جشنواره داشته ایم، اداره فنی و حرفه ای پیشنهاد استانداردسازی برای حجم سازی با مواد بازیافتی را ارائه کرده است.
صفوی خاطر نشان کرد: در صورت تعیین استاندارد، فنی و حرفه ای می تواند برای آموزش و تربیت هنرمندان در این رشته هنرجو بپذیرد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.