نعمت الله ترکی روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی استراتژی های اجرایی BIM با بیان اینکه روش BIM یک مدل اطلاعات زیرساخت برای طرح های عمرانی است که در این نشست آموزشی پیرامون آن بحث می شود افزود: طرح های عمرانی استان تهران هم اکنون به سبک سنتی در حال اجرا است که هم مدت آن طولانی و هم هزینه اجرای آن بالا است.
وی ادامه داد: اجرای سنتی طرح های عمرانی همچنین بهره وری پایین داشته و امروز دیگر در دنیا طراحی، مدل سازی و اجرای طرح های عمرانی بر اساس روش BIM اجرا می شود.
ترکی گفت: در روش BIM قبل، حین و پایان کار اجرای طرح های عمرانی شفاف بوده و کارفرما و بهره بردار مدت زمان و میزان هزینه طرح را دقیق دانسته و با نظارت لازم به رضایتمندی عمومی منجر می شود.
وی هدف از برگزاری این نشست را آموزش مدل اطلاعات ساخت طرح های عمرانی بر اساس BIM ذکر کرد و ادامه داد: این نشست برای مدیران و کارکنان فنی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی تهران برگزار شده است.
(BIM (Building information modelling روشی برخاسته از آخرین پیشرفت ها در دانش معماری، مهندسی و مدیریت ساخت طرح های عمرانی است که تغییرات بنیادین در روش های طراحی و مهندسی ساخت ایجاد کرده است.
در این روش که بر مبنای یکپارچه سازی یک مدل سه بعدی از طرح با یک پایگاه اطلاعات جامع است ذینفعان طرح به وظایف خود بهتر و موثرتر عمل کرده و سرعت و هزینه های اجرای طرح کاملا قابل ارزیابی و پیش بینی بوده و طرح با دقت بالا و سرعت اجرا می شود.
تهرام/6139/1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.