به گزارش ایرنا، مجید صفری روز سه شنبه در نشستی با حضور مسئولان شهرستان در فرمانداری دماوند با اشاره به وحدت و انسجام بین مسئولان با هدف تکریم ارباب رجوع و نظارت صحیح بر توسعه منطقه، بیان کرد: نگاه به مسئولیت ها در حوزه استحفاظی یک ضرورت است گرچه شاهد هستیم برخی از مسئولان پیگیری لازم را ندارد؛ مصوبات کمیته مشترک برنامه ریزی استان باید تا پایان سال اجرایی شود و مسئول پیگیری مصوبات همان دستگاه مربوطه است.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه امور کشاورزی و روستایی در مصرف آب توجه ویژه داشته باشد، گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها از اعطای انشعاب به ساخت و ساز های غیر مجاز خودداری کنند و آمار بافت های فرسوده را اطلاع دهند تا با برنامه ریزی صحیح بازسازی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تمام ادارات ملزم به استفاده از کالای ایرانی هستند، تصریح کرد: مسئولان ادارات شهرستان در بحث مبارزه با فساد اداری به شدت مراقب باشند و ارتباط افراد واسطه را قطع کنند.
صفری تاکید کرد: پروژه های عمرانی در سطح شهرستان باید در یک مقطع زمانی مشخص آغاز و خاتمه یابد و مسئولان تمامی تلاش خود را برای انجام پروژه های عمرانی در مدت زمان کوتاه بکار بندند.

** حضور اتباع خارجی موجب کاهش فرصت های شغلی و اشتغالزایی است
شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر عدم به‌کارگیری اتباع بیگانه در ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها گفت: حضور اتباع بیگانه به‌ویژه غیرمجاز تبعات مختلفی از جمله در زمینه اشتغال دارد زیرا با اشتغال این افراد ایرانی‌ها از داشتن شغل باز می‌مانند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، حضور اتباع ترکیب جمعیت و بافت جمعیتی را تغییر می دهد، حتی در برخی مدارس جمعیت اتباع افغانی بیش از افراد ایرانی شده است و این امر تبعات منفی دارد.
جهانشاهی گفت: در مباحث بهداشتی و سایر مسائل نیز بخشی از هزینه‌ها در شهرها صرف این افراد می‌شود زیرا محل را امن دیده و شاغل شدند، در صورتی‌که اگر محل را ناامن ببینند از منطقه خارج می‌شوند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه همه نهادها در خصوص مقابله با مواد مخدر مسئولیت دارند، گفت: اعتیاد به مواد مخدر موضوع مهمی است، متأسفانه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و گریبانگیر خانواده‌ها شده است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.