به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در آستانه برگزاری بیست و نهمین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و با توجه به حضور میلیونی زائران از نقاط مختلف کشورمان تامین کننده ایمنی این مراسم بزرگ بر عهده آتش نشانان است و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با حداکثر ظرفیت خود در خدمت زائران خواهد بود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عصر شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: ماموران تمامی 130 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در روز 14 خردادماه در آماده باش کامل هستند اما 500 آتش نشان حرفه ای به همراه 220 دستگاه خودرو عملیاتی و موتورسیکلت در 2 حلقه داخلی و بیرونی مستقر خواهند شد.
سید جلال ملکی اظهار کرد: در حلقه داخلی 70 آتش نشان از صبح روز 14 خردادماه در 38 نقطه ورودی صحن ها و شبستان ها مستقر خواهند شد و همچنین 15 آتش نشان داوطلب خانم و 20 آتش نشان رسمی آقا با استفاده از خاموش کننده های دستی در شبستان اصلی مستقر می شوند.
وی ادامه داد: در حلقه بیرونی نیز 500 آتش نشان در 182 نقطه و با استفاده از 85 دستگاه خودرو منبع دار سنگین، 75 دستگاه خودرو سبک و 60 دستگاه موتورسیکلت از ساعت 13 روز 14 خردادماه در پارکینگ ها، مسیرهای ورودی حرم مطهر و بزرگراه ها و خیابان های منتهی به حرم امام راحل مستقر خواهند شد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از زائران خواست که همچون سال های گذشته با آتش نشانان همکاری داشته و در صورت بروز هر گونه حادثه ای ضمن حفط خونسردی خود مراتب را به سامانه 125 و یا به تیم های استقرار یافته در محل اطلاع دهند.

*500 نیروی تخصصی اورژانس در حرم امام (ره) خدمات ارائه میدهند
همچنین 500 نیروی تخصصی اورژانس تهران در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و لیالی قدر در حرم امام (ره) خدمات درمانی ارائه می کنند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح خدمات تکنسین های اورژانس در این ایام اشاره کرد و افزود: در آستانه برگزاری مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که با مراسم لیالی قدر همزمان شده است 110 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 40 دستگاه موتورلانس به همراه 500 نیروی تخصصی اورژانس اعم از پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی در محوطه داخلی و بیرونی حرم مطهر مستقر می شوند.
محمد کرم درآبادی ادامه داد: قرار شد مرکز اورژانس تهران 3 بیمارستان و 11 درمانگاه سیار را برای ارائه خدمات مناسب در صحن های مختلف حرم امام (ره) راه اندازی کند.
وی خاطرنشان کرد: استقرار تکنسین های اورژانس از 13 خردادماه و تا پایان مراسم در شامگاه 14 خردادماه ادامه دارد و گروهی دیگر از تکنسین های اورژانس تا روز 15 خردادماه در حرم امام (ره) مستقر خواهند بود و همچنین کلیه خدمات تکنسین های اورژانس بصورت رایگان به زائران ارائه می شود.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از زائران خواست در صورت نیاز به خدمات درمانی تکنسین های اورژانس مراتب را به سامانه 115 و یا تیم های استقرار یافته در محل اطلاع دهند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران همچنین از سالمندان و افرادی که دارای بیماری های قلبی و خاص هستند از پیمودن مسافت های طولانی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنند.

**محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره)
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌های تردد و توقف در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد.
به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ؛ سردار محمدرضا مهماندار محدودیت‌های تردد در مراسم ارتحال امام را از ساعت 13 روز دوشنبه مورخ 14 خرداد به این شرح اعلام کرد: تردد خودرو‌های سنگین از محور جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم‌آباد به سمت شمال ممنوع است و خودرو‌ها جهت ورود به تهران به‌سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد. همچنین تردد خودرو‌های سنگین از محور شمال به جنوب شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع است و خودرو‌ها به سمت آزادگان غرب و شرق هدایت خواهند شد.
وی در همین رابطه افزود: تردد انواع خودرو‌های سنگین و شخصی به‌جز اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ‌های 4،5،6 و 10 در بزرگراه شهید هاشمی از پل شهید صنیع‌خانی به سمت جنوب ممنوع است. همچنین تردد انواع خودرو‌های سبک و سنگین به‌جز اتوبوس‌های مربوط به پارکینگ‌های 4،5،6 و 10 در طول بلوار علامه عسگری حد فاصل سه‌راهی باقرشهر تا پل حرم مطهر در خلیج فارس ممنوع است .
مهماندار ادامه داد: تردد اتوبوس و مینی‌بوس در محور شمال به جنوب خلیج فارس از پل شهید کاظمی ممنوع است. به‌علاوه تردد کلیه خودرو‌ها به‌جز اتوبوس‌های مربوط به استان قم، در محور آزادراه قم-تهران از پل حسن‌آباد، وهن‌آباد و واوان به‌سمت تهران ممنوع است؛ لذا خودرو‌هایی که قصد حرکت به سمت تهران را دارند می‌توانند وارد جاده قدیم قم شده و در ادامه به سمت تهران حرکت کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره محدودیت‌های توقف در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: توقف در طول بلوار علامه عسگری حد فاصل سه‌راه باقرشهر تا خلیج فارس در مسیر رفت و برگشت ممنوع است. همچنین طول اتوبان خلیج فارس حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی و در ادامه تا پل کهریزک، رفت و برگشت مخصوصاً حد فاصل پل حرم مطهر تا عوارضی تهران-قم توقف ممنوع است.
مهماندار در این رابطه اضافه کرد: توقف در کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ‌های اطراف حرم ممنوع است. همچنین توقف اتوبوس‌ها در طول بزرگراه شهید هاشمی در مسیر‌های رفت و برگشت حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا میدان ساعت ممنوع است.

**برنامه های عزاداری در حرم امام خمینی (ره)
برنامه های عزاداری و احیای شب های قدر همزمان با بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز مشخص شده است.
روابط عمومی آستان مقدس امام خمینی(ره) در اطلاعیه اعلام کرد ، شب نوزدهم ماه رمضان که با 13 خرداد همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مصادف شده است ، برنامه عزاداری در حرم مطهر امام راحل از ساعت 22:30 آغاز و در ساعت 2 بامداد به پایان می رسد.
همچنین در این شب دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد خلف زاده قرائت و حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان مراسم احیا را برگزار می کند.
از سوی دیگر مراسم 15 خرداد ماه مراسم عزاداری و دعای جوشن کبیر توسط حاج احمد اصفهانی خوانده می شود و مراسم احیا را حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری برگزار خواهد کرد.
مراسم پر فیض دعا و نیایش و احیا لیالی قدر و سوگواری شهادت مظلومانه مولای متقیان امیر مومنان علی ابن ابیطالب(ع) همزمان با بیست و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان ، 17 خرداد ماه همزمان با اولین سالگرد شهادت شهید آستان مقدس حضرت امام خمینی (س) شهید مازیار سبزعلی زاده ، عزاداری و احیا توسط حاج مهدی منصوری با حضور بیت شریف امام راحل، مقامات کشوری ولشکری، خانواده های شهدا و اقشار مردم برگزار خواهد شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.