به گزارش ایرنا، علیرضا کارگری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این مخزن در پاکدشت اظهار کرد: این طرح شامل یک باب مخزن 15 هزار مترمکعبی زمینی و یک باب مخزن هوایی فولادی با ظرفیت 500 متر مکعب به همراه سامانه گندزایی آب ژاول و یک واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 720 متر مکعب در ساعت است که از امروز وارد مدار شد.
وی تصریح کرد: راه اندازی این طرح موجب افزایش ظرفیت ذخیره آب شرب و تکمیل زون های فشاری شهر پاکدشت به 6 زون شد.
9 زون بربنیاد چگونگی آب و هوای کشور از لحاظ زراعت ایجاد شده است. هدف نهادین آن به زراعت پیشگان می آموزد که از آب و هوای کشور در بخش های زراعت باغداری مطلع شوند و این تقسیمات کشاورزان را با ویژگی ها، شرایط آب و هوا و گزینش گیاه ها را از کشت تا برداشت محصول راهنمایی می کند.
وی گفت: با اجرای این طرح، پنج حلقه چاه پمپاژ آب به صورت مستقیم به شکبه را انجام می دهند ضمن اینکه موجب بهبود کیفی آب و تکمیل تأسیسات آبرسانی مسکن مهر امام رضا (ع) با هشت هزار واحد مسکونی می شود.
کارگری اضافه کرد: این طرح موجب تعدیل فشار خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان های ورامین و قرچک نیز می شود.
وی تصریح کرد: با این طرح روش های مختلف بهره برداری به منظور همگن سازی آب شرب چاه ها و آب سد ماملو به منظور دست یابی به آب شرب سالم و بهداشتی میسر می شود.
رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران گفت: با استفاده از پتانسیل فشاری خط انتقال آب سد ماملو به منظور انتقال مستقیم جریان آب به مخزن هوایی ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی قابل توجهی می شود.
وزیر نیرو امروز پنجشنبه در سفر یکروزه به شهرستان های ورامین و قرچک ضمن افتتاح مخزن 15 هزار متر مکعبی شهرستان پاکدشت، طرح های آبرسانی به شهرک های این 2 شهرستان از سد ماملو را نیز افتتاح می کند.
شهرستان پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.