علیرضا راه پیما روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت و تعطیلی مدارس ابتدایی مدنظر قرار گرفته و مدارس می توانند در این زمینه اقدام کنند.
وزیر آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود که با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در دوره ابتدایی اگر تدریس کتاب ها و ارزشیابی تا پایان اردیبهشت ماه به پایان برسد، نیازی نیست دانش آموزان در خردادماه در مدرسه حضور پیدا کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تعطیلی 12 روزه مدارس در سال تحصیلی جاری به دلیل آلودگی هوا و بارش برف گفت: براساس بخشنامه ای که سال 96 به مدارس ابلاغ شده، شورای مدارس برای جبران ساعت آموزشی باید اقداماتی را در دستور کار خود قرار می دادند.
راه پیما افزود: در این بخشنامه پیشنهاد داده شد که شورای مدارس می توانند با هماهنگی لازم، طی سال تحصیلی با تعجیل در ورود دانش آموزان و تاخیر در خروج آنان با اطلاع رسانی به اولیا و یا برگزاری کلاس های درس در روزهای پنجشنبه با هماهنگی و رضایت اولیا، تعطیلات را جبران کنند.
وی گفت: همچنین در این بخشنامه به مدارس ابتدایی مجوز داده شده که در صورت جبران نکردن ساعات آموزشی می توانند تا 13خردادماه دایر باشند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: با این وجود، زمان تعطیلی مدارس ابتدایی به شورای مدارس واگذار شده و مدارس می توانند با توجه به پایان فعالیت آموزشی؛ تدریس کامل کتب درسی و انجام ارزشیابی تعطیل شوند.
آموزش و پرورش شهر تهران دارای یک هزار و 500 مدرسه دولتی و بیش از 400 مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.