به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه درجریان بازدید از کارخانجات و صنایع تولیدی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: تولید کنندگان و صاحبان صنایع با وجود تمامی مشکلات به فعالیت های اقتصادی و تولیدی خود که با ایجاد اشتغال همراه است مشغولند و مسئولان وظیفه دارند تا با سرکشی مداوم به آن ها، موانع تولید و توسعه فعالیت آن ها را رفع کنند.
وی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان را نقدینگی و سرمایه در گردش اعلام کرد و افزود: امروز اکثر تولید کنندگان داخلی از سرمایه انسانی متخصص و ماشین آلات پیشرفته برخوردارند ولی مهمترین مشکل خود را کمبود نقدینگی به ویژه در حوزه سرمایه در گردش می دانند که رفع این مشکلات به همکاری بیشتر بانک ها و اختصاص منابع مالی مورد نیاز به این حوزه نیاز دارد.
مقیمی گفت: برخی از تولید کنندگان قطعات خودرو در دریافت مطالبات خود از شرکت های خودرو ساز با مشکل مواجهند که با توجه به استقرار این کارخانجات در استان تهران، از آن ها درخواست می شود تا هر چه سریعتر این مطالبات پرداخت شود تا آن ها در روند تولید خود با مشکل کمتری مواجه شوند.
وی تصریح کرد: برخی از تولید کنندگان با ادارات و نهادهایی همچون دارایی، بیمه، بانک ها و نهادهای خدماتی مشکلات دارند که تلاش می شود با برگزاری جلسات مشترک کارشناسی در سطح استان، این مسائل بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.
استاندار تهران با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعتراض برخی از تولید کنندگان به اخذ این مالیات گفت: براساس قانون، مالیات بر ارزش افزوده باید یکبار از یک کالا دریافت شود که برخی از مواقع این مالیات در چند مرحله اخذ می شود که رسیدگی به آن نیاز به بررسی تخصصی و هماهنگی با سازمان مالیاتی کشور دارد.
وی تأکید کرد: مهمترین اصل در بررسی هر موضوع، رعایت قانون از سوی تمامی افراد و ارگان هاست که در این صورت می توان مشکلات را به حداقل میزان رساند.
شهرستان پاکدشت با داشتن 3 شهرک صنعتی و 3 هزار و 200 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ، در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.