به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه در مراسم تکریم از معلمان نمونه شهرستان ری افزود: دانش آموزان باید تربیت اجتماعی و نحوه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا را در سیستم آموزش کشور به صورت صحیح و درست آموزش ببینند تا در استفاده از این گونه نوآوری ها دچار سردرگمی و کج روی نشوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای تاثیر بیشتر باید در بطن تحولات و نوآوری های روز دنیا و جامعه حرکت کند، عنوان کرد: معلمان باید بتوانند در حوزه های مختلف جوابگویی سوالات انبوه دانش آموزان باشند تا در آینده شاهد جامعه ای پویا، شاداب و خلاق باشیم.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید زیست جمعی، هم نوایی اجتماعی، عطوفت، تعامل، گفت و گو و مدارای اجتماعی را در فضای آموزشی کشور بیاموزند.
رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران گفت: آموزش و پرورش باید پویا، سیال و تحول گرا باشد تا بتواند متناسب با تحولات روز دنیا برنامه ریزی و سیاستگذاری کند.
صالحی امیری با بیان اینکه در دوران جدید ارتباط معلمان با دانش آموزان محدود به کلاس درس نیست، اظهار کرد: بستری باید فراهم شود تا معلمان از طریق فضای مجازی همیشه در کنار دانش آموزان خود باشند تا آنان را به فردی اجتماعی و اخلاق مدار تبدیل نمایند.
وی تصریح کرد: مسئولان کشور باید بدانند امروز به واسطه ایجاد فضای مجازی و انواع کانال های خبری و ارتباط جمعی عملکردشان توسط مردم رصد می شود و هرگونه اشتباهی که انجام دهند مورد قضاوت مردم است.
وی در ادامه نگاه جزیره ای و وزراتی را به آموزش و پرورش اشتباه دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که در همه زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار است، باید مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.
صالحی امیری یادآور شد: مشکلات و معضلات امروز جامعه مانند طلاق 27 درصدی، حاشیه نیشینی 12 میلیون و نیمی، ایدز، خشونت، فقر و فساد همه ریشه در سیاست های غلط دهه 60 و 70 در آموزش و پرورش و نگاه غلط به معلمان در گذشته دارد که باید با برنامه ریزی اصولی درست مشکلات بخش آموزش و پرورش را رفع کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کشور اگر می خواهد به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته باید ریل گذاری مسیر توسعه را از مدرسه و معلمان آغاز کند تا در آینده، کشوری پیشرفته با مردمانی اخلاق مدار و ارزشی داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان و مدیران نمونه مدارس نواحی یک و 2 آموزش و پرورش شهرستان ری با اهدای لوح تجلیل شد.
مراسم تکریم از معلمان نمونه شهرستان ری روز دوشنبه با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، فولاوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از معلمان و فرهنگیان در شهرستان ری برگزار شد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.