به گزارش ایرنا، مجید صفری روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دماوند که با حضور مسئولان این شهرستان در اردوگاه مصطفی خمینی برگزار شد، با اشاره به ایجاد مجمع تامین امنیت ساز در این شهرستان گفت: یکی از راه های تامین مطالبات مردم پیگیری و مشورت است تا با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های منطقه در جهت رشد و توسعه شهرستان گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه امسال شهرستان دماوند بیش از پیش نیازمند توجه و مشارکت و همراهی مسئولان به ویژه شوراها و دهیاران است، گفت: سرما زدگی و کمبود آب در منطقه نشان از عدم توجه به فراهم سازی زیرساخت مناسب در گذشته دارد که باید امروز با درست اندیشی، از وقوع بحران جلوگیری کرد.
صفری توجه به بافت های فرسوده، اشتغال و موضوعات فرهنگی را از دیگر مسائل مهم دانست و افزود: هر اقدامی که صورت می گیرد باید بر پایه قانون باشد و همه مکلف هستند بر اساس قانون عمل کنند و شورا ها که منتخبین مردم و تجلی افکار آنان هستید نقش مهم ترین دارند.
وی خاطرنشان کرد : شوراها باید بدانند که بسیاری از امور باید با کمک و همفکری انجام شود زیرا برخی موضوعات را باید با مطالعه بیشتر به آن توجه کرد، زیرا برای شهرستان ممکن است تبعاتی داشته باشد.

**شوراها به مسائل فرهنگی و اعتقادی در کنار دیگر اقدامات توجه کنند
امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه این همایش با اشاره به اینکه نقش شوراها در بهبود ارائه خدمات رسانی به مردم تاثیرگذار است، گفت: داشتن خلاقیت و نوآوری در برنامه ها و نهادینه شدن جایگاه مشورت در شورا می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، با بیان اینکه شورا جای اعمال سلیقه های شخصی و سیاسی نیست، گفت: شورا برای مردم است و مردم همان کسانی هستند که اعضای شورا را انتخاب کردند.
امام جمعه دماوند بیان کرد: دایر شدن مدارس در روستاها، توجه به حوزه فرهنگ و تعامل بین شوراها و روحانیت، ساختن خانه عالم در روستاها، توجه به اوقات فراغت دانش آموزان در روستاها، بازسازی بافت های فرسوده مسکن روستایی و شهری از موضوعاتی است که شوراها مورد توجه قرار دهند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.