به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) افزود: ما به اعتکاف و اعتقادات مذهبی جوانان غبطه می خوریم و نباید اجازه دهیم تا این ارزش ها و زحمات گذشتگان به راحتی از بین برود.
وی اظهار کرد: گره های این کشور به دست جوانان باز می شود و زمانی این مهم به دست می آید که جوانان با تدبیر و تلاش سعی در حل مشکلات جامعه کنند.
وی در ادامه به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری ( روز معلم ) نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی معلمان قابل قبول نیست و مسئولان باید به این قشر زحمتکش کمک زیادی کنند و دغدغه مالی معلمان را کاهش دهند.
خطیب جمعه شهرری اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات کارگران نیز باید مدنظر مسئولان باشد و این 2 قشر فعال و تاثیرگذار جامعه نباید مشکل مالی داشته باشند.
وی با تبریک ولادت حضرت قائم (عج) گفت: سه مکتب بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت اسلام ‌را زنده نگه داشته و لازم است که به موضوع مهدویت بیشتر تاکید شود.
وی جشن های مهدوی را بخشی از شعائر دینی بیان کرد و گفت: متاسفانه امروزه این جشن ها در جامعه کمرنگ شده است، در گذشته کوچه و خیابان های شهر در نیمه شعبان حال و هوای بهتری داشت و همه ما بسیج شویم تا این جشن ها را با شور خاصی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: جشن های نیمه شعبان برای امام زنده برگزار می شود و لازم است با بهترین شکل ممکن برگزار شود.
وی در ادامه سلسله مباحث زندگی اسلامی به معاشرت خانواده اشاره کرد و افزود: این مهم بیش از ۲۰ بار در قرآن تاکید شده است و همه ما باید در زندگی خود رعایت کنیم.
امام جمعه شهرری عنوان کرد: رسیدگی به امرار و معاش خانواده از وظایف اصلی ما محسوب می شود، ولی نظارت و مراقبت در امور دینی خانواده دارای اهمیت بیشتری است.
وی گفت: خانواده ای که پایبند به اصول دین نیست در حقیقت بی اخلاقی و بی دینی را ترویج می دهد.
وی با بیان اینکه همه ما در اجرای اصول دینی مسئول هستیم، ادامه داد: آنچه را که خداوند امر کرده را باید ترویج و در زندگی خود اجرا کنیم تا از آتش جهنم در امان باشیم.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.