سید احمد صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا به برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی در فضاهای فرهنگی و تفریحی برای استفاده شهروندان و گردشگران نورزی اشاره کرد و افزود: شهرداری منطقه 20 ضمن معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرری، نقشه هایی را جهت معرفی مشخصات این مراکز در اختیار مسافران نوروزی قرار می دهد.
وی با بیان اینکه شهرری با قدمت هفت هزار ساله خود ظرفیت های بالایی در حوزه گردشگری در ابعاد تاریخی و مذهبی دارد، عنوان کرد: شهردار منطقه 20 اماکن تاریخی مانند چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان، برج طغرل، گنبد اینانج، برج نقاره خانه، آتشکده ری و تپه میل را که از ظرفیت های تاریخی خوب گردشگری شهرری محسوب می شوند را برای ورود مسافران نوروزی آماده سازی کرده است.
صفوی با اشاره به اینکه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر امامزادگان واجب التکریم، مورد استقبال زائرین و گردشگران هستند، گفت: اقدامات فراوانی برای آماده سازی فضای پیرامونی این اماکن متبرک از سوی شهرداری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری و سایر ارگان ها انجام شده است.
وی در ادامه به ارائه خدمات فرهنگی در مبادی ورودی شهر تهران و استقرار ایستگاه های فرهنگی در حرم حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: مشاوره خانواده، بازی های کودکانه، اطلاع رسانی اماکن تاریخی و گردشگری از غرفه های این ایستگاه فرهنگی در ورودی شهر تهران است.
صفوی یادآور شد: ایستگاه اطلاع رسانی ویژه در قالب 'ستاد اجرایی خدمات سفر شهرری' در عوارضی تهران - قم و سیاه چادر سنتی و عشایری نیز در ورودی جنوبی پایتخت مستقر شده است تا مسافران و گردشگران با روحیه ای پرنشاط وارد شهر شوند.
وی از راه اندازی تورهای گردشگری روزانه برای مسافران، گردشگران، شهروندان و خانواده معظم شهدای منطقه 20 به صورت ویژه خبر داد و گفت: ایستگاه های اطلاع رسانی در نقاط پرتردد شهر استقرار یافته اند تا ضمن راهنمایی مسافران ظرفیت های گردشگری شهرری را هم معرفی کنند.
صفوی با بیان اینکه در تهران و ری بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی غنی وجود دارد، تصریح کرد: اقدامات ستاد گردشگری نوروزی می تواند جاذبه ها و ظرفیت ها را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد تا در سال های آتی و یا سایر فصول استفاده متناسب از آن انجام شود.
وی به آماده سازی و گل آرایی فضاهای پیرامونی آثار مراکز تاریخی و باستانی اشاره کرد و یادآور شد: خطوط حمل و نقل عمومی منتهی به مراکز گردشگری، تاریخی و مذهبی تقویت شده اند و امکان استفاده شهروندان از مدهای مختلف حمل و نقل عمومی درمنطقه 20 فراهم است.
صفوی در پایان به آماده سازی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای استقرار شبانه چادرهای مسافرتی زائران اشاره کرد و گفت: مدارس حضرت عبدالعظیم(ع) و امام علی(ع) نیز برای اسکان موقت فرهنگیان آماده و فضاسازی شده است.
3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.