به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی اظهار کرد: طرح نهضت درختکاری از 2 ماه گذشته در این منطقه در حال اجراست که در قالب این طرح زیست محیطی، 103 هزار اصله نهال در بوستان ها، عرصه های جنگل کاری و کمربند سبز شهر تهران و همچنین منازل شهروندان غرس شده است.
وی افزود: شهروندان نیز در کاشت 15 هزار نهال مثمر در منازل، بوستان ها، عرصه های فضای سبز شهری مشارکت داشتند که همراه با آموزش های تخصصی و اعزام تیم های عملیاتی انجام شده است و بخشی از آن نیز در مراسم های ویژه روز درختکاری به انجام می رسد.
وی با بیان اینکه همزمان با فصل کاشت، 39 هزار اصله درخت نیز در قطعات فضای سبز نواحی هفتگانه منطقه 20 اضافه شده است، گفت: پهنه جنوبی کمربند سبز تهران در محدوده حریم منطقه 20 قرار دارد که برای تقویت این پهنه سبز، 49 هزار اصله نهال در عرصه های جنگل کاری کاشته شد.
صفوی به ویژه برنامه های هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با این هفته با عناوین روزهای دانش، فرهنگ و هنر، ایثار، تدبیر و امید، کاشت بیش از 2 هزار اصله نهال در متراژ بالغ بر 6 هزار متر مربع و مشارکت دانش آموزان، سرمایه های اجتماعی و اثرگذار محلات و شهروندان در حال اجراست.
وی افزود: کاشت نهال های میوه در نقاط جمعیتی محدوده حریم روستای قلعه نو و همچنین کاشت هزار اصله نهال درخت ابریشم، بلوط، زیتون و پائولونیا در کارخانه سیمان به مساحت 2 هزار مترمربع از فعالیت های جانبی مدیریت این شهرداری در هفته منابع طبیعی است.
صفوی ادامه داد: ویژه برنامه های هفته منابع طبیعی همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه(س) و با هدف دریافت برکات معنوی، با اجرای ویژه برنامه ی تکریم مادران شهید در بهشت زهرا(س) به پایان می رسد.
شهردارمنطقه 20 یادآور شد: مدیریت شهری علاوه بر برنامه های ویژه در فصل درختکاری، در ایام سال نیز از طریق مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز در امرآموزش در حوزه نگهداشت و توسعه فعال است و شهروندان علاقمند می توانند به این مرکز مراجعه کنند و از خدمات رایگان بهره مند شوند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.
6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.