حجت الاسلام سعید اوتارخانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات عمرانی این امامزاده پیرو سیاست بازسازی بقاع متبرک استان تهران از مرداد ماه سال جاری کلنگ زنی شد و در حال حاضر در مرحله سفت کاری قرار دارد.
وی به فیلم منتشر شده در برخی کانال های فضای مجازی مبنی بر اینکه این امامزاده یک شبه درست شده است، اشاره کرد و افزود: نسب امامزاده سید ملک(ع) معروف به(ملک شاه) مدفون در روستای اشتهازن با 15 واسطه به امام سجاد(ع) می رسد و قرن ها است که این امامزاده مورد احترام اهالی مردم شهرستان ری بخصوص اهالی حسن آباد فشافویه است.
اوتارخانی ادامه داد: اداره اوقاف شهرستان ری با توجه به اینکه ساختمان امامزاده سید ملک(ع) عمر 100 ساله داشت و ساختمان بنا سست شده بود تصمیم به نوسازی این بنا گرفت و در حال حاضر نیز این طرح در مرحله سفت کاری قرار دارد.
وی در خصوص علت مخروبه شدن ساختمان برخی امامزاده های شهرستان ری بخصوص در بخش فشافویه عنوان کرد: علت اصلی این امر خشک شدن رودخانه کرج و در پی آن خالی شدن روستاهای این منطقه در اثر نبود آب برای کشاورزی است، خالی شدن روستاها از سکنه باعث عدم توجه به بقاع متبرک روستاها شده است.
وی با بیان اینکه سیاست اوقاف استان تهران نوسازی و بهسازی بقاع متبرکه متروک شده در روستاها است، عنوان داشت: اداره اوقاف استان تهران سال گذشته ساختمان 40 امامزاده را بازسازی کرد که از میزان سه امامزاده سید ملک(ع) واقع در جاده چرمشهر، امامزاده شعیب(ع) در روستا خرمارآباد و امامزاده احیا و محیا در روستای کلین در شهرستان ری صورت گرفته است.
وی درادامه یادآور شد: اداره اوقاف شهرستان ری از طریق هیات امنای امامزادگان سید ملک(ع) در روستای اشتهازان، شعیب(ع) در روستای خمارآباد و امامزادگان احیا و یحیی(ع) در روستای کلین آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم برای بازسازی و ساخت بقاع متبرک این امامزادگان است.
اوتارخانی با بیان اینکه بقاع متبرکه پتانسیل عظیمی در ترویج مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی در میان مردم دارند، اظهار داشت: اداره اوقاف شهرستان ری از چند سال گذشته با ایجاد بسترهای مناسب مانند ساخت شبستان های بزرگ برای امامزادگان توانسته است زمینه حضور پرشور مردم در این اماکن متبرکه را فراهم کند.
بخش فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.