به گزارش ایرنا ، مردم خداجوی شهرستان پیشوا روز یکشنبه همزمان با سالروز امامزاده جعفر(ع) ، با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم، به عزاداری پرداخته و این مصیبت را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت عرض کردند.
بسیاری از زائران و مجاوران این امامزاده با اجتماع در میدان امام خمینی(ره) پیشوا ، در قالب هیأت های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی ، به سمت آستان مقدس ایشان به راه افتاده و به عزاداری پرداختند.
بازار قدیمی شهرستان پیشوا نیز به احترام سالروز شهادت امامزاده جعفر (ع) تعطیل بود و پرچم های سیاه به احترام ایشان در جای جای معابر برافراشته شده بود.
هیأت های عزاداری پس از اجتماع در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) به عزاداری پرداخته و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در رثای ایشان به نوحی خوانی پرداختند.
امامزاده جعفر(ع) بر طبق اسناد ارایه شده در کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است .
حضرت امامزاده جعفر (ع) پس از تربیت در خاندان پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از حضورحضرت امام رضا (ع) در طوس از مدینه راهی این شهر شد .
در کاروان حضرت، فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) حضور داشتند و حرکت خود را از بغداد به ولایت خراسان آغاز کردند.
آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ امروزی رسیدند، با سپاهیان مامون درگیر شدند و بنا بر روایات حسن بن موسی الکاظم (ع) در این درگیری به شهادت رسید و حضرت امامزاده جعفر(ع) به همراه برخی از همراهان مجروح شدند.
با فرا رسیدن شب ، کاروانیان در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) خود را به حوالی شهرستان پیشوا و روستای سناردک رساند و در منزل فردی به نام جلال الدین سکنی گزید.
حضرت در روز 15جمادی الثانی سال 217 هجری قمری در محله ای که امروز از آن به شهیدگاه معروف است، به شهادت رسید و در گورستان محل دفن شد.
پیشوابا 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.