به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری گفت: پیرو مصوبه 29 تیرماه 94 شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (استاد لرزاده) که آقای مسجدجامعی در دوره چهارم ارائه داده بودند.
وی ادامه داد:شهرداری تهران لایحه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (استاد لرزاده) را به شورا ارائه کرد که لایحه یادشده در تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه 1396 به تصویب شورا رسیده است.
وی با اشاره به ماده 6 مصوبه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار تصریح کرد: شهرداری تهران (منطقه هفت) موظف است ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند.
وی تصریح کرد:تحویل ساختمان مجاور (ساختمان سرای محله) ظرف مدت 6 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بعد از شروع به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با رأی همکاران عضو شورا، اینجانب به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران در هیأت مؤسس خانه معمار (موضوع ماده پنجم مصوبه مذکور) انتخاب و از آن زمان تاکنون به‌دفعات پیگیر اجرای مصوبه شورا شدم و چندین بار به شهردار منطقه تذکر شفاهی دادم اما متأسفانه نه‌تنها شهرداری منطقه هفت از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است.
اعطا خاطرنشان کرد: قابل توجه است که خانه استاد لرزاده در سال 1385 در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.
وی گفت: انتظار می‌رود شهرداری منطقه هفت تهران هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان 2 و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده‌سازی ساختمان خانه هنرمندان 2 و ساختمان جدیدالاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار (استاد لرزاده) اقدام لازم را به عمل آورد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.