به گزارش روزجمعه ایرنا، حجت الاسلام یحیی صالح نیا در نماز جمعه این هفته کن به موضوع وقف اشاره کرد و افزود: در حالی که بزرگانی از کن و سایرمفاخر این منطقه برای تقویت دینداری مردم و اعتقادات آنها به اهل بیت، میلیونها متر مربع زمین را در این منطقه را وقف کردند و ازاین زمینهای بیشتر اززمین شخصی خود مراقبت می کردند.
وی خاطرنشان کرد: اهالی اصیل کن هنگامی که از مقابل زمین وقفی عبور می کردند، لباس و کفش های خود را می تکاندند که مبادا غبار این زمین ها وارد خانه هایشان شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از متولیان و برخی سازمانها به بهانه سودآور نبودن زمینهای وقفی، دراین زمین ها خانه ساختند گفت: بعدازمدتی دیده می شود زمین های وقفی را به یک شرکت خصوصی اجاره و واگذارمی شود.
وی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: اگرشما ازاملاک وقفی و واگذاری غیرشرعی خبر ندارید که وااسفا و اگر خبر دارید وامصیبتا؛ باید گفت.
وی گفت: کشور نباید انقدربی سروسامان باشد که یک سری جاسوس زیرپوشش محیط زیست اطلاعات را از مراکز حساس ‌تهیه و برای سازمان اطلاعاتی سیا بفرستند و یکی از اینها خودکشی کرده و مرگ او مساله اصلی کشور می شود.
وی افزود :عده ای مفسد اقتصادی در بازار ارز ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را ساعت به ساعت پایین می آورند و نهادهای مسئول دقیقه نود وارد صحنه شده چرا با این مفسدین اقتصادی برخورد نمی شود، پایین آوردن قدرت خرید مردم جرم است.
امام جمعه بخش کن خاطرنشان کرد:مدیر ناکارآمد یعنی کسی که روی گنج نشسته و هیچ حرکتی نمی کند، یعنی کسی که در بافت فرسوده کن هیچ برنامه ای نداشته و نمی داند چه باید بکند.
صالح نیا با اشاره به اینکه پایین آوردن قدرت خرید مردم، جرم است ،گفت: عدم تعهد برخی افراد و نهادها به اسلام وایران، مسبب برخی رنجهای اقتصادی مردم است و این بدین معنی است که بدنه دولت دارای مدیران پیر، خسته ومدیران ناکارآمداست ومی بایست چاره ای اندیشید که مدیران جوان، شایسته و با برنامه سکان امورمردم رابدست گرفته و به صلاح مردم ومملکت اسلامی قدم بردارند.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.