نادر محمدزاده دقایقی روز دوشنبه در حاشیه این مراسم که در سایت مسکن مهر امام رضا(ع) شهرستان دماوند برگزار شد، با بیان اینکه امروز پروژه‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی در حوزه استان تهران به بهره‌برداری می رسد، اظهار کرد: بیش از 90 کیلومتر راه در 36 پروژه با روش جدید و نوینی که مصالح کمتری نیاز و سرعت بالاتری دارد، در استان تهران اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی، فنی و اجرایی، ساختمان‌های دولتی، کتابخانه، مراکز فرهنگی و آموزشی، مسجد و مراکز درمانی در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بر اساس جمعیت، استان تهران بالاترین سهم مسکن کشور را داراست.
این مقام مسئول گفت: ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت آغاز شده و نزدیک به 40 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 180 هزار واحد در شهرهای جدید در دست احداث است.
وی تصریح کرد: در حوزه شهرهای بالای 25 هزار نفر آنچه متقاضی مؤثر دارد، تمام شده است و امروز با افتتاح بیش از 97 هزار و 500 واحد مسکونی مشکلی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت نخواهیم داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از مجموع 38 هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، هفت هزار و 500 واحد افتتاح‌ نشده است، افزود: که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از تابستان سال آینده تکمیل شود.
محمدزاده با بیان اینکه حجم نسبتا بزرگ استان تهران در پروژه مسکن مهر مربوط به شهر پردیس است، گفت: پردیس 81هزار واحد پروژه شروع شده داشته که با افتتاحی که در دهه فجر اتمام پیدا می کند به بیش از 30هزار افتتاح می رسد؛ کاری که در یک سال اخیر در شهر پردیس شده است بی نظیر است.
وی ادامه داد: واحدهای مسکونی در شهر اندیشه تمام‌ شده و در پرند از 91 هزار واحد مسکونی، نزدیک 29 هزار واحد مانده و با سرعتی که پیش می‌رود تا تابستان 97 این واحدها نیز بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در حوزه خدمات روبنایی، استان تهران حدود 50 مدرسه ساخته‌ و تحویل شده و در سال جاری پنج مدرسه با 80 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است و نزدیک به 30 مسجد در استان تهران افتتاح شده و با مجموع مراکز درمانی، 70 میلیارد تومان یارانه در مسکن مهر استان به غیر شهرهای جدید کمک‌ شده است.
محمدزاده بیان کرد: سیاست اصلی ما تکمیل هر چه وسیع‌تر واحدهای باقی‌مانده و بالابردن کیفیت زندگی است و باید کمبودها تأمین شود و در نهایت موضوع سکونتگاه‌های نامناسب شهری، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی مورد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در استان تهران، حدود 14 هزار و 500 هکتار از سطح شهرها و تقریبا 4.5 میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین سکونت دارند، گفت: در راستای سیاست دولت، برای سال بعد توجه به این بافت‌ها در دستور کار است.
لازم به ذکر است، امروز 11 پروژه مسکن مهر شامل بهره برداری از 3167 واحد مسکن مهر، 5 بابا مدرسه در مجموع 95 کلاسه در شهرستان های دماوند، رباط کریم، پاکدشت و شهریار، دو باب کلانتری در شهرستان های پشوا و پاکدشت، اجرای پروژه روشنایی معابر مسکن مهر اسلامشهر با اعتباری بالغ بر 1917 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
همچنین در حوزه ساخت و توسعه راه ها، 36 پروژه راه سازی شامل اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه اخیر، 91 کیلومتر جاده های روستایی در شش شهرستان استان تهران با اعتباری بالغ بر 84 میلیارد ریال افتتاح شد.
در حوزه فنی و اجرایی نیز 5 پروژه حوزه فنی و اجرایی شامل بهره برداری از ساختمان اداره کل مدیریت بحران استان تهران، دو طرح بزرگ مجتمع فرهنگی – هنری قدس و مجتمع خدمات بهزیستی شهر قدس، دو باب کتابخانه در ری و اسلامشهر و همچنین عملیات اجرایی روشنایی معابر سکونتگاه های غیر رسمی شهر قدس با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.