به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدجواد حق شناس اظهار کرد: هر شهروند برای برقراری ارتباط دقیق و منطقی با شهر، باید با مسئولیت خود آشنایی کامل داشته باشد و ضرورت های زندگی در شهر را آموزش ببیند.
وی گفت: مدیریت شهری و نظام آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی که با افکار عمومی در ارتباط هستند، باید با جدیت به موضوع آموزش های شهروندی بپردازند و از طریق آموزش شهروندان را با مسئولیت هایشان آشنا کنند.
حق شناس با بیان اینکه آگاهی شهروندان از مسئولیت های خود نقش مهمی در کاهش مشکلات شهری دارد، افزود: در درجه اول باید زمینه ای فراهم شود که شهروندان با شاخص های زندگی در شهرهای بزرگ آشنا شوند تا بتوانند آنها را رعایت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان باید به درک درستی از پیامدها و آثار زیان بار عدم توجه به مسئولیت های حوزه آموزش شهری و مشکلات به وجود آمده از رعایت نکردن آن برسند.
وی با اشاره به برنامه های شورای اسلامی شهر تهران برای توسعه آموزش های شهروندی اظهار کرد: یکی از شاخص های مشترک در همه معاونت های مربوطه بحث آموزش است، در حوزه های آتش نشانی، پسماند، نگهداشت شهر، صرفه جویی در آب، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، آموزش نقش مهمی دارد که باید در این مورد اقدامات لازم صورت گیرد.
حق شناس با اشاره به برگزاری جشنواره آموزش شهروندی مشکات گفت: چنین جشنواره هایی فرصتی برای ارتباط بهتر با شهروندان در حوزه آموزش شهروندی ایجاد می کند.
ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی به همت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ابتدای دی ماه امسال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شده و گروه های سنی مختلف می توانند آثار خود را تا 15 بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.