به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین عرفانی روز پنجشنبه درهمایش تجلیل از دانش آموزان مقام آور در مسابقات ورزشی قهرمانی کشور در تالار فرهنگ با اشاره به روند برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی در سال تحصیلی 95-96 گفت: ‌از بیش از یک میلیون دانش آموز شهر تهران، 90 تا 100 هزار نفر(حدود 10 درصد) در مرحله منطقه ای به رقابت پرداختند.
عرفانی افزود: پس از رقابت های منطقه ای و استانی، حدود 70 تیم شامل 570 دانش آموز و 140 مربی و سرپرست به مسابقات کشوری اعزام شدند که بیش از 50 درصد از این دانش آموزان، رتبه های اول تا سوم و حدود 80 درصد رتبه های اول تا هشتم کشوری را کسب کردند.
رئیس هیات ورزشی دانش آموزی شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش ورزش و تاثیر آن در ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش آموزان اظهار کرد: مسئولان و مدیران مدارس براساس امکانات رفاهی و خدمات ورزشی شهر تهران، باید در کنار تحصیل دانش آموزان، ایجاد انگیزه برای حضور آنان در فعالیت های ورزشی و مسابقات ورزشی درون و برون مدرسه ای را مورد توجه قرار دهند.
حسن محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن تقدیر از معلمان، مربیان و اولیا در برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی گفت: شهر تهران در چند سال اخیر به مقام قهرمان قهرمانان در مسابقات کشوری ورزشی نائل شده که کسب این جایگاه بدون تلاش دانش آموزان و همکاری مسئولان امکان پذیر نبود.
بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور و سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور با حضور حدود 18 هزار و 500 دانش‌آموز از 16 تیرماه تا 15 شهریورماه در 11 استان شهرکرد، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، مازندران، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کردستان، مرکزی، آذربایجان غربی برگزار شد که امروز طی آیینی از دانش آموزان مقام آور شهر تهران در این مسابقات تجلیل شد.
همایش تجلیل از دانش آموزان مقام آور در مسابقات قهرمانی کشور روز پنجشنبه با حضور حسن بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، حسن محمدی معاوت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران و حسین عرفانی رئیس هیات ورزشی دانش آموزی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان و 600 نفر از ورزشکاران صاحب عنوان در تالار فرهنگ برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.