به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، زهرا نژادبهرام با اشاره به ضرورت توجه دستگاه های مختلف از جمله شهرداری به توسعه آموزش های شهروندی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی به دلیل عدم آموزش و آگاهی رسانی صحیح شهروندان از نحوه برخورد با مسائل و موقعیت ها است.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های شهروندی گفت: قدم های ابتدایی هر کاری را باید با فرهنگسازی برداشت، به عنوان مثال اگر موضوعاتی نظیر مدیریت پسماند، تفکیک زباله و نظافت شهری را در مدارس به کودکان آموزش دهیم هزینه های بسیاری از دوش شهر برداشته می شود و بدین ترتیب فرصت های بهتر و بیشتری برای حرکت رو به جلو و پیش رفت خواهیم داشت.
رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در فرهنگسازی و توسعه آموزش های شهروندی افزود: رسانه ها و مطبوعات نیز باید توجه ویژه به مسئله آموزش داشته باشند و با اطلاع رسانی های متناسب و موثر وارد میدان شوند.
نژاد بهرام درباره برنامه های شورای اسلامی شهر برای توسعه آموزش های شهروندی گفت: بحث آموزش در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تعریف می شود اما هر کدام از کمیسیون ها قادرند نسبت به موضوع مدنظر خود یک بخش آموزشی اختصاص دهند.
وی افزود: به عنوان مثال در کمیسیون شهرسازی می توانیم محورهای آموزشی را به سازمان زیباسازی اعلام کنیم و یا نقطه نظراتمان را در زمینه آموزش به رسانه ها منعکس می کنیم.
ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی به همت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ابتدای دی ماه امسال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.