به گزارش ایرنا، سید عباس میری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت : راه اندازی کسب و کار در حوزه اصناف به دریافت مجوز یا همان پروانه کسب نیاز دارد و این امر باعث می شود تا ساماندهی امور اقتصادی بازار کسب و نظارت بر فعالیت ها اصناف به درستی صورت گیرد.
وی افزود: کسانی که بدون پروانه کسب مشغول به فعالیت های اقتصادی هستند برای اتاق اصناف و دولت مشکلات عدیده ای را به وجود آورده و مردم را نیز درگیر این مشکلات می کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 11 هزار کسبه دارای پروانه کسب در مناطق مختلف شهرستان و در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت قانونی هستند.
میری گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، علاوه بر این تعداد کسبه مجوزدار، حدود یک هزار و 500 واحد نیز بدون پروانه کسب مشغول به فعالیتند که با اجرای طرح شناسایی صنوف بدون مجوز که با همکاری پلیس اماکن نیروی انتظامی اجرا می شود، این صنوف به سمت قانونمند شدن هدایت شده و در صورت امتناع، از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: واحدهای فاقد پروانه کسب موظفند طبق ضرب الاجل اعلام شده به اتحادیه های مرتبط مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند در غیر این صورت، آن واحد متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.
رئیس اتاق اصناف ورامین اظهار کرد: در نخستین روز از اجرای طرح شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب، به 36 واحد تذکرات قانونی ارائه شده که در صورت عدم توجه پلمب خواهند شد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری ** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.