مجید صفری روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آماده‌باش تیم‌های امدادی و خدماتی بخش رودهن طی 72 ساعت آینده، اظهار کرد: با توجه به زلزله 5.2 دهم ریشتری استان تهران و البرز که شب گذشته به وقوع پیوست و همچنین احتمال وقوع زلزله شدید تر، تمامی دستگاه های خدمات رسان بخش رودهن به حالت آماده باش درآمدند.
وی ادامه داد: در همین راستا تمامی ادارات و دستگاه های خدمات رسان موظف هستند تا تجهیزات و ماشین آلات خدماتی خود را از امروز به مدت 72 ساعت در فضای باز و بدور از مجتمع های مسکونی بلند مستقر نمایند تا در مواقع بحرانی به راحتی بتوانند به همشهریان خدمات ارائه نمایند.
رئیس ستاد مدیریت بحران بخش رودهن با بیان اینکه نهادهای خدماتی و امدادی همچون اورژانس، راهور، کلانتریها، پلیس راه، شهرداریها، راه وشهرسازی، هلال احمر، مراکزدرمانی وبهداشتی و.... در آماده باش هستند، گفت: خوشبختانه حادثه شب گذشته خساراتی برای منطقه نداشت فقط یک مورد ترک خوردگی منزل مسکونی و البته قدیمی در شهرک کریتون بخش رودهن گزارش شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این حادثه خسارات جانی نداشته است، گفت: از شب گذشته نهادهای امدادرسان و خدماتی به‌موقع وارد عمل شدند و وظایف خود را به‌خوبی اجرا کردند و میزان خسارت آن توسط عوامل بخشداری و هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.
صفری در پایان از هموطنان و همشهریان عزیز خواست تا آرامش خود را در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی حفظ و از تجمع و ازدحام در معابر شهری، جادهها و همچنین مکانهای سربسته به شدت خودداری کنند ضمن اینکه حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری و تردد در محور کوهستانی هراز خودداری نمایند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ساعت 23:27 دقیقه چهارشنبه شب(29 آذرماه) درعمق 7 کیلومتری زمین در مرز استان تهران و البرز رخ داد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.