محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در حاشیه نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی در گفت و گو با ایرنا، برخورداری از محیط زیست سالم را حق همه شهروندان دانست و افزود: گسترش حمل و نقل عمومی در قالب توسعه زیرساخت های اتوبوسرانی و مترو اهمیت زیادی در حفظ محیط زیست دارد.
وی تاکید کرد: همچنین نوسازی خودروهایی که آلایندگی ایجاد می کنند در مسیر حفظ بهداشت محیط زیست باید در دستور کار قرار گیرد.
مقیمی ضمن توصیه به شهروندان تهرانی برای استفاده از سیستم های ناوگان حمل و نقل عمومی در ترددهای خود، تصریح کرد: همه شهروندان باید در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و خدمات الکترونیکی در کنترل آلودگی هوا موثر است.
به گزارش ایرنا، حق محیط زیست سالم و توسعه پایدار یکی از 22 حق درج شده در منشور حقوق شهروندی است و در مواد 112 تا 115 منشور به این مساله پرداخت شده است.
براساس این حقوق، هر شهروند حق بهره مندی از محیط زیست سالم، پاک و عاری از انواع آلودگی از جمله آلودگی هوا، آب و آلودگی های ناشی از امواج و تشعشات مضر و آگاهی از میزان و تبعات آلاینده های محیط زیست را دارد همچنین دستگاه های اجرایی برای کاهش آلایند های زیست محیطی بویژه در شهرهای بزرگ باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
خبرنگار: محمد بیدارمنش**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.