به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار شد اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ، عامل مهم توسعه علوم مختلف و پیشرفت علمی کشور محسوب می شود و در سایه این مهم کشور به دستاوردهای مهم علمی دست می یابد.
وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهید مفتح بیان کرد: مهمترین پیام روز وحدت ، گرامیداشت جایگاه علم و عالم است و به صورت ویژه ، حوزه و دانشگاه است چرا که این 2 مرکز علمی می تواند جایگاه علمی کشور را به رشد و تعالی برساند.
وی بیان کرد:همه وظیفه دارند تا از علم و عالم تجلیل کنند و نباید تفاوتی بین عالم حوزه و عالم دانشگاه وجود داشته باشد چرا که در تفکر اسلامی ، علم ارزشی است که به فرد و یا گروه خاصی محدود نمی شود.
تقوی اظهار کرد: علم به قدری ازعظمت و بزرگی برخوردار است که عالمان علوم دینی ، نخستین معلم جهان خلق و آفرینش را خداوند متعال می دانند.
وی بیان کرد: در کتب آسمانی ، انبیاء الهی را با عنوان عالم یاد کرده اند .
وی با تأکید بر لزوم پرهیز عالم از خودبینی گفت : آن چه باعث سقوط شیطان از جایگاه خویش شد ، کبر و خودبینی بود ، صفت رذیله ای که اگر در انسان حتی عالمان نهادینه شود ، فرد را به ورطه هلاکت می کشد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: این که جامعه اسلامی به عالمان دینی احترام خاصی قائل هستیم ، به خاطر علمی است که وی دارد و این علم باعث می شود که شاگرد حتی در راه رفتن نیز از استادش پیشی نگیرد.
در پایان این مراسم از تنی چند از دانشجویان و طلاب برتر علوم دینی تجلیل به عمل آمد.
27 آذرماه همزمان با سالروز شهادت شهید مفتح ، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام دارد.
شهید مفتح در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.