به گزارش ایرنا ، سیدایرج حسینی صدرآبادی روز سه شنبه در آئین معارفه شهردار پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: هر جا صحبت از توسعه پایدار به میان می آید ، مهمترین اصل ایجاد تعادل میان توسعه و محیط زیست است.
وی گفت: محیط زیست از چنان اهمیتی برخورداراست که منشور محیط زیست در برخی از کشورها در رده اصول اساسی قرار گرفته و همانند اصول قانون اساسی به آن توجه می شود چرا که شهروندان حق دارند در محیط زیست سالم زندگی کنند.
وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید در کنار توجه به محیط زیست، به جنبه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیزتوجه کرده و مسائل اقتصادی و منابع درآمدی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.
وی با اشاره به این که شوراهای اسلامی ، پارلمان های محلی در جامعه محسوب می شوند افزود : نهادهای محلی و پارلمان های محلی بدون مشارکت شهروندان، در اجرای برنامه های خود موفق نخواهند بود.
حسینی صدرآبادی تأکید کرد: شوراهای اسلامی، واسطه میان مردم و حاکمیت می باشند و باید با میانجیگری و منطقی سازی خواسته ها ، پیشرفت شهرها و روستاها را فراهم کنند.
وی با اشاره به این که هیج برنامه ای بدون تامین منابع مالی اجرا نمی شود اظهار کرد: کمبود منابع مالی ، یکی از مهمترین چالش های پیش روی مدیریت شهری و شوراهای اسلامی است و مسئولان عالیرتبه کشور همواره دغدغه تأمین منابع پایدار درآمد را برای این مدیریت داشته و آن را دنبال می کنند.
وی افزود : طرح درآمد پایدار شهرداری ها در شورای عالی استان ها به تصویب رسیده و همزمان در دولت نیز بر روی آن کار می شود و به لحاظ اهمیتی که مجلس شورای اسلامی برای آن قائل است یک کمیسیون ویژه مرکب از اعضای کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه، شوراها و امور داخلی و عمران آن را بررسی می کنند.
وی با اشاره به تلاش دولت در ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها گفت : دولت تدبیر و امید به منظور افزایش درآمد شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات ارزش افزوده مبالغ بسیارخوبی را به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز کرده و به طوری که درآمد شهرداری ها نسبت به قبل سه برابر و روستاها تقریبا 6 برابر افزایش یافته است.
قائم مقام معاونت پارلمانی رئیس جمهوری افزود : انسجام بخشی به مکانیزم درآمدی شهرداری ها و نیز شفاف سازی کمک های دولت در این کمیسیون، یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان است.
وی افزود : در کنار طرح درآمد پایدار شهرداری ها، طرح جامع مدیریت خدمات شهری به لحاظ درخواست نمایندگان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته که این امر نیز می تواند در ارتقاء مدیریت شهرها نقش به سزایی ایفا کند.
حسینی بیان کرد: در حال حاضر کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفته و موارد اولیه این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است.
وی بیان کرد: هر چه اختیارات بیشتری به شوراها واگذار شود ، ابزار نظارتی نیز قوی تر می شود.
در آئین مراسم ، حکمت امیری به عنون شهردار جدید پیشوا معرفی شد.
امیری در سابقه خود شهرداری نسیم شهر ، کمال شهر و نهاوند را دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.