به گزارش ایرنا، در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه یک صدا و همگام و همراه با مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین راهپیمایی اعتراض آمیز خود را از درب های خروجی مصلی تهران آغاز کردند.
نمازگزاران ضمن محکوم کردن اقدام رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس که باعث جریحه‌دار شدن احساسات صدها میلیون مسلمانان شده است، با حضور پر شور خود در این راهپیمایی نشان دادند که اقدامات دولت آمریکا، نه تنها در وضعیت قدس شریف تغییری ایجاد نمی کند، بلکه ملت فلسطین و آزادیخواهان جهان را بیش از هر زمان دیگر یکپارچه و متحد برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین خواهد کرد.
مردم تهران با حمایت خود از مردم فلسطین، قدس را تا ابد پایتخت فلسطین دانسته و پایبندی خود به آرمان های انقلاب اسلامی ملت ایران را با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به رخ جهانیان کشاندند.
راهپیمایان پس از خروج از شبستان در محوطه مصلای تهران با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل توطئه های آمریکا و اسراییل را محکوم کردند.
فلسطین ای برادر خوانده من/ فلسطسن خانه تو خانه من - فلسطین رهبر تو رهبر من/ فلسطین دشمن تو دشمن من ، از دیگر شعارهای راهپیمایان در مصلای تهران بود.
دکتر محمد ولی محمدی که در این راهپیمایی شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: اقدام ترامپ خلاف قواعد بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل است چرا که در قطعنامه های سازمان ملل صراحتا اشاره شده است که قدس شهری عربی و پایتخت اسراییل نمی تواند باشد.
وی ادامه داد: مردم و دولت ها با این اقدام ترامپ اعلام مخالفت کردند و آمریکا و اسراییل با اینکار در جهان منفورتر می شوند و به فرموده قرآن دشمنان با حماقت خود نابودی خود را رقم خواهند زد.
احمد شیرازیان نیز دیگر شرکت کننده در این راهپیمایی نیز گفت: این توطئه ترامپ مانند تصمیمات گذشته اش مانند جدایی کردستان عراق (ایجاد اسراییل جدید) با آگاهی مردم منطقه و مسلمانان خنثی خواهد شد.
خانم بهاران قهرمانی هم گفت: سردمداران آمریکا و اسراییل هدفشان این است که شکست های منطقه ای خود تحت الشعاع قرار بدهند.
وی ادامه داد: هدف این است جنگ روانی در دنیا ایجاد شده و با احساسات مسلمانان دنیا بازی شود
در حالیکه اصلا حرف های ترامپ ارزش گوش کردن ندارد و او در باتلاق افتاده و دست و پا می زند.
خانم زهرا جعفری هم به خبرنگار ایرنا گفت: کلا ترامپ شخصیت دوگانه ای دارد و بسیاری از سران و مردم آمریکا می دانند که وی روانی بوده و شخصیت دوگانه دارد و این کار وی باعث شد تا مردم دنیا بویژه مسلمانان بیشتر با هم متحد بشوند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.
این تصمیم ترامپ بامحکومیت‌های جهانی مواجه شده است.
این درحالی است که کنگره آمریکا در 23 اکتبر سال 1995 این طرح را تصویب کرده بود اما دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند.
دولت آمریکا برای محقق کردن دستور ترامپ جهت انتقال سفارت خود به قدس، قصد افتتاح سفارتخانه‌ای را دارد که به‌گفته کارشناسان ممکن است بین سه تا چهار سال طول بکشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: فرانک عابدنژاد**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1735/3067//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.