به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فضل الله توکل آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ساز سنتور، علیرضا پورامید شاعر، نویسنده و پژوهشگر موسیقی در این برنامه به سخنرانی می پردازد.
پخش کلیپ و موسیقی از اجراهای نادر گلچین، اجرای موسیقی محمد اسماعیلی و سعید ثابت و اجرای گروه موسیقی «نریمان» به سرپرستی علی پژوهشگر از دیگر بخش های برنامه است.
نادر گلچین یکم مهرماه 1315 در شهر رشت به دنیا آمد. وی از جمله خوانندگان صاحب سبک بود و صدایی منحصر به فرد داشت و بیشتر آثارش به سال‌های پیش از انقلاب تعلق داشت.
«یوسف گم گشته»، «تصنیف مرغ سحر»، «ناوک مژگان»، «قصه شهر عشق»، «مسبب»، «من دیگه بچه نمیشم» و آلبوم‌های (گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه) برخی از آثار وی است.
گلچین پس از انقلاب آلبومی به نام «گریز» کار مشترکی با فریدون شهبازیان را منتشر کرد.
صدای خاص، تحریرهای شمرده و پخته آوازی با سوز پنهانی، هماهنگ با ساختار ارکستری از ویژگی های صدای گلچین بود.
وی همیشه سعی می‌کرد با شناخت محدوده صدای خود از تمامی ظرفیت‌های آن بهره گیرد. او شعر را به خوبی می‌شناخت و با آهنگسازان و هنرمندان زیادی از جمله فریدون شهبازیان، عماد رام، مجتبی میرزاده، حسن یوسف زمانی، عبدالکریم مهرافشان، عباس خوشدل، همایون خرم، مهدی خالدی، محمد حیدری، فرامرز پایور و... همکاری داشت.
نادر گلچین پس از سال ها تحمل رنج بیماری شهریور ماه امسال در بیمارستان گاندی تهران درگذشت.
علاقه مندان برای حضور در برنامه هشتاد و یکمین زادروز نادر گلچین می توانند روز جمعه(دهم آذرماه) ساعت 19 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.