به گزارش ایرنا ، در این مانور که به صورت متمرکز در دبیرستان نمونه دخترانه حضرت امیرالمؤمنین برگزار شد ، دانش آموزان آمادگی خود را در مواجهه با بلایای طبیعی به ویژه زلزله به نمایش گذاشتند.
در این مانور نیروهای جمعیت هلال احمر ، فرماندهی انتظامی ، ادارات آب و فاضلاب ، گاز و شبکه بهداشت و درمان با کمک دانش آموزان به حادثه دیدگان فرضی این مانور امداد رسانی کردند.
دانش آموزان بلافاصله پس از شنیدن آژیر در جای امن قرار گرفتند و از نیمکت، زیر راه‌پله‌ها و مناطق امنی که از قبل پیش بینی شده بود به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده کردند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ورامین در حاشیه این مانور گفت : بر اساس آیات و روایات قرآن کریم ، زلزله یک آزمایش الهی و حادثه طبیعی است که برای کاهش آسیب های آن باید به دانش روز در ساخت و ساز و آمادگی برای مواجهه شدن با خطرات آن مسلح شد.
عباس سیلسپور افزود : ایران کشوری زلزله خیز است که همواره با بروز خطر این حادثه طبیعی مواجه است که اگر خود را برای مقابله با آن آماده نکنیم ، با خسارات مالی و جانی فراوانی مواجه می شویم.
وی تصریح کرد: آموزش های مقابله با زلزله و حوادث طبیعی به دانش آموزان می تواند زمینه آموزش خانواده ها را نیز فراهم آوره و در کاهش تلفات جانی ناشی از این حادثه نقش موثری داشته باشد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.