به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) که با حضور مدیران ارشد این حوزه، شهرداران مناطق 7،12،13،14،15،16، 20 و دیگر مدیران شهری برگزار شد بر برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در تهران تاکید کرد و گفت: با توجه به وظیفه کلیدی این معاونت در خدمات رسانی، تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تهران با عنوان «جاماندگان» اندیشیده شده است.
یزدانی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر نقاط تعیین شده برگزار خواهد شد.
یزدانی با بیان این که سازمان آتش نشانی با 60 دستگاه خودرو سبک و سنگین، 26 دستگاه موتورسیکلت در این مراسم در آماده باش است، گفت: 140نفر نیروی آتش نشان در 35 نقطه مستقر و کلیه ایستگاه های آتش نشانی در طول مسیر راهپیمایی در آماده باش کامل می باشند و در صورت نیاز خدمات رسانی خواهند کرد و همچنین شناسایی نقاط ناایمن و رفع سریع این موضوعات در کمترین زمان ممکن و بازدید از شیرهای هیدرانت در مسیر راهپیمایی از جمله اقدامات این سازمان است.
وی در ادامه به استقرار اکیپ ها و نیروهای شرکت شهربان و حریم بان اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته این نیروها در راستای نظم بخشی در مسیرها و محورهای تعیین شده مستقر خواهند شد.
یزدانی خاطرنشان کرد: آذین بندی متناسب با این ایام و اکران طرح ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبوردها و پل های عابرپیاده در سطح شهر تهران و نیز مسیر راهپیمایی توسط سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.
وی با بیان این که در مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی موکب هایی توسط سازمان فرهنگی و هنری برپا و به ارائه خدمات فرهنگی خواهند پرداخت. همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت های خیرین استفاده خواهد شد.
معاون شهردار تهران به تمهیدات مترو و سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی راهپیمایان اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد و جابجایی راهپیمایان محترم و پس از پایان مراسم؛ مترو و سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تمهیدات ویژه ای را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها و نیز اختصاص 280 دستگاه اتوبوس دو کابین و 100 دستگاه اتوبوس تک کابین در 5 نقطه تهران و در مسیرهای راهپیمایی پیش بینی و با آمادگی کامل در خدمت شهروندان خواهند بود.
وی یادآور شد: ساماندهی متکدیان و دستفروشان در مسیرهای راهپیمایی نیز توسط شرکت شهربان و حریم بان و با هماهنگی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران صورت خواهد گرفت. معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز در این مراسم به پاکسازی، رفت و روب و نظافت قبل، حین و پس از مراسم اربعین حسینی در نقاط تعیین شده خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد:در راستای خدمات رسانی به راهپیمایان هماهنگی های لازم با راهور تهران بزرگ برای اتخاذ تمهیدات ترافیکی در مسیرهای راهپیمایی انجام و اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.
تنظیم کننده: عاطفه نژاد سالاری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.