به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در پایان هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه ساخت و سازی غیرمجاز در باغات انجام شود کمیسیون ماده 7 موارد را پیگیری و نتایج را به شورا ارجاع و در نهایت اعضای شورای شهر تهران آن را تایید و یا رد می‌کنند.
هاشمی افزود: در گذشته این پرونده‌ها در جلسات غیرعلنی مطرح می‌شد اما در این دوره بنا داریم در صحن علنی مطرح کنیم که در این راستا امروز نخستین پرونده رسیدگی به حکم کمیسیون ماده 7 در خصوص باغات مطرح و چون برای اعضا جدید بود، اجازه دادند که اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح تا نسبت به موضوع آشناییت بیشتری پیدا کنند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این ملک 47 هزار متری در منطقه 5 واقع است و در گزارش کمیسیون ماده 7 تصریح شده بود که 479 اصله درخت در این زمین قطع شده است.
وی افزود: این نمونه‌ای از تخریب باغات شهر تهران است که در سال 92 در منطقه 5 اتفاق افتاده بود و شهرداری نباید اجازه‌ای برای ساخت و ساز در این پهنه را می‌داد.
وی خاطر نشان کرد: در نهایت اعضای شورا حکم کمیسیون ماده 7 را تایید و جریمه نقدی برای این پرونده در نظر گرفته شد.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص تعطیلی خط 7 مترو تهران نیز گفت: یکی از دلایل ناایمن بودن این خط 22 کیلومتری عدم وجود هواکش و تهویه است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه رفع نواقص خط 7 مترو تهران حدود 300 میلیارد تومان برآورد شده که با قید فوریت در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.