ناهید خداکرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به بازدید از مزارع کشاورزی جنوب تهران عنوان کرد: امکان آلودگی آب، خاک و محصولات مزارع جنوب تهران همواره از دغدغه ها بوده و بر این اساس کارگروهی ذیل کمیسیون سلامت شورا با عنوان پایش آب و غذا تشکیل شد.
وی گفت: براساس تشکیل این کارگروه موظف هستیم تا از منطقه بازدید و از سلامت سبزی و صیفی جاتی که در مزارع جنوب تهران کشت می شود اطمینان حاصل کنیم.
خداکرمی با بیان اینکه پیش از این با مسئولان منطقه صحبت کردیم اظهار کرد: برغم اینکه به نظر می رسید مزارع از آب چاه و زراعی سالم استفاده می کنند؛ به همراه شهردار منطقه بازدید سرزده ای از مکان ها، کانال های صالح آباد و فیروزآباد داشته و نحوه جمع آوری آب های زیرزمینی و فاضلاب بازدید شد.
وی افزود: ظاهرا مزارع از آب چاه استفاده می کنند و از نظر سلامت وضعیت مطلوبی دارند.
خداکرمی با بیان اینکه از آب، خاک و محصولات این منطقه نمونه گیری شد، گفت: این نمونه ها بطور همزمان از نظر وجود انگل و فلزات سنگین (سرب و کادینیوم) در دو آزمایشگاه بررسی می شود.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نتیجه آزمایشات هرچه باشد به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی می شود.
خداکرمی همچنین با اشاره به نقش و سهم مردم در حفاظت از آبهای سطحی خاطر نشان کرد: همه مردم از بالاترین نقطه تهران و مرکز باید مراقب باشند که معابر و آبراه ها را پاکیزه نگه دارند و مراقب زباله و پسماند در معابر بود.
وی تاکید کرد: در حوزه فعالیت شهرداری نیز باید اطمینان حاصل کنیم که شیرابه پسماند وارد مزارع نمی شود.
شائبه آبیاری مزارع کشاورزی جنوب تهران از مدت ها قبل مطرح شده و در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص پیگیری هایی انجام شد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.