حمیدرضا گودرزی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح دفتر صدور ویزای ویژه اربعین حسینی در شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر زائر از سراسر کشور در عراق حضور پیدا کردند که با توجه به استقبال بی نظیر مردم برای حضور در مراسم پیاده اربعین ، 4 دفتر ثابت و 12 دفتر موقت در مشهد ، تهران ، کرمانشاه و اهواز نسبت به صدور ویزا اقدام می کنند.
وی افزود: از مجموع 12 دفتر موقت صدور ویزا در کشور، یک دفتر در شهرستان ورامین روادید ویژه اربعین صادر می کند.
وی تصریح کرد: ستاد اربعین استان تهران در قالب پنج کمیته و در سه نقطه شهر نجف به زائران حسینی خدمت ارائه می کند و با تدارکات صورت گرفته ، روزانه بین 70 هزار نفر صبحانه ، ناهار و شام بین زائران حسینی توزیع شده و یکصد هزار نفر اسکان داده می شوند.
وی با تأکید بر حضور قانونی زائران در کشور عراق گفت: فرصت مناسبی برای دریافت روادید در اختیاران مشتاقان حضور در مراسم اربعینی حسینی وجود دارد و با توجه به این که سفارت عراق در تهران و دفتر ورامین در استان تهران نسبت به صدور روادید اقدام می کنند ، هیچ مشکلی برای حضور قانونی افراد وجود ندارد.
گودرزی گفت: با تصمیمات و پیگیری های جدی دولت عراق، برای افرادی که بدون روادید به کشور عراق سفر کنند، سه سال زندان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امنیتی استانداری تهران اظهار کرد: برای تردد زائران استان تهران به کشور عراق، مرز مهران در نظر گرفته شده که این افراد می توانند در صورت ازدحام جمعیت، از مرز شلمچه و چزابه نیز استفاده کنند.
وی بیان کرد: در صورتی که مرز خسروی نیز باز شود، زائران از این منطقه نیز می توانند برای حضور در عراق استفاده کنند.
سخنگوی ستاد اربعین استان تهران اظهار کرد: 130 موکب مجوز دار از استان تهران در ایام مراسم پیاده روی اربعین، به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند.
وی از زائران حضرت امام حسین (ع) خواست تا از تردد در مناطقی که ممنوع اعلام شده پرهیز کرده و تا حد امکان به صورت گروهی به پیاده روی ادامه دهند و سفر خود را به روزهای پر ازدحام موکول نکنند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.