به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز یکشنبه در سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به بند 3 ماده 71قانون شوراهای اسلامی کشور به شهرداری تهران در مورد توجه به نابینایان تذکر داد و افزود: اجرای کامل مصوبات الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان های بزرگ شهری به عنوان 2مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق شهر دسترس پذیر نابینایان تهرانی است.
فراهانی گفت: مدیریت شهری بایداقدامات مناسبی در مسیر دسترس پذیری و تسهیل آمد و شد و امکان فعالیت های اجتماعی و اقتصادی انجام برساند.
فراهانی از مرگ یک زن نابینا در سال 89 در ایستگاه مترو خزانه اظهار تاسف کرد و گفت: شهرداری باید اهتمام ویژه ای به وضعیت زندگی کارکنان نابینای خودش داشته باشد.
**بودجه ویژه ای برای نابینایان تهرانی تخصیص یابد
الهام فخاری ،سخنران دیگر سیزدهمین جلسه شوراگفت: پیشنهاد می‌شود شورا و شهرداری بودجه ویژه‌ای برای ارتقاء سطح زندگی شهروندان با شرایط ویژه از جمله نابینایان اختصاص دهد.
وی در خصوص بودجه ویژه جهت مناسب سازی معابر برای نابینایان گفت: این بودجه ویژه در راستای برقراری عدالت اجتماعی در شهر است.
* بودجه ویژه ای برای نابینایان تهرانی تخصیص یابد
عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش خواستار تخصیص بودجه ویژه برای بهسازی معابر نابینایان شد.
الهام فخاری با گرامیداشت روز عصای سفید، گفت: پیشنهاد می‌شود شورا و شهرداری بودجه ویژه‌ای برای ارتقاء سطح زندگی شهروندان با شرایط ویژه از جمله نابینایان اختصاص دهد.
وی با اشاره به مصوبات شورای شهر در خصوص مناسب سازی معابر برای نابینایان تصریح کرد: این بودجه ویژه در راستای برقراری عدالت اجتماعی در شهر است.
*تذکر عضو شورای شهر تهران در خصوص تخلیه سفره های آب زیرزمینی پایتخت
شهربانو امانی نیز در این جلسه گفت :فرونشست دیروز در خیابان حافظ نمونه ای از این واقعیت است که تخلیه سفره های آب زیرزمینی در تهران جدی است.
وی گفت: آموزش کارگران خدماتی شهری و پیمانکاران شهری در صرفه جویی در مصرف آب باید جدی گرفته شود.
عضو شورای شهر تهران گفت :متاسفانه برخی کارگران شهرداری اقدام به شستن پیاده رو می کردند که این اقدام اشتباه است و در این مورد تذکرات لازم به مدیران شهری برای آموزش آنها داده شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی/مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران7244/9343/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.