به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون مساجد استان تهران؛ حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عصر روز گذشته(چهارشنبه) در این همایش به بیان جایگاه مهم مساجد پرداخت و گفت: مسجد پایگاهی است برای اینکه انسان موحد خضوع و بندگی خود را در پیشگاه الهی به نمایش بگذارد.
وی در ادامه به بیان رخ دادهای صدر اسلام و زمان مبعوث شدن پیامبر (ص) پرداخت و گفت: هنگامی که پیامبر(ص) قبای رسالت بر تن کرد، همه در برابر او صف آرایی کردند به جز چند نفر که یکی از این افراد علی(ع) بود که یک نوجوان بود و دیگری یک بانوی شجاع بود.
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) حق بزرگی بر جامعه اسلامی دارد و آغاز رسالت نبی اکرم (ص) همراه است با حمایت های این زن شجاع، با اخلاص و علاقه مند به اهداف رسول الله (ص) اما ما نتوانسته‌ایم ابعاد شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را برای جامعه روشن کنیم.
وی در پایان با اشاره به عملکرد امریکا در قبال ایران و تلاش این کشور برای وارد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست تروریسم، گفت: امیدواریم اعضای کانون های مساجد با هشیاری موجی علیه تهاجمات فرهنگی در جامعه ایجاد کنند.
در ادامه محمد حسین مقیمی استاندار تهران، با اشاره به اینکه 50 درصد مساجد استان تهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارد گفت: باید تلاش کنیم همه مساجد صاحب کانون شوند. اگر کانون‌ها باز و به جوانان میدان دهیم و جشنواره‌های مختلف برگزار کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی استان تهران کاهش پیدا می‌کند.
برزین ضرغامی نیزدراین همایش با اشاره به آسیب‌ها ومشکلات زیادی که در استان تهران وجود دارد، گفت: اعضای کانون های مساجد در بسیاری از مسائل می‌توانند یار و کمک کار دولت باشند.
وی افزود: موضوع مهم اقتصاد مقاومتی موضوع روز جامعه ما است و می دانیم که اگر فرهنگ اقتصاد مقاومتی خوب تعریف و تبیین شود بسیاری از مشکلات جامعه ما حل خواهدشد، بر همین اساس یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با انجام برنامه های جوان پسند جوانان با استعداد را جذب کانون های مساجد کنیم، از ائمه جماعات خواست با زبان نرمشان در حوزه کانون های مساجد به آنها کمک کنند و اعلام کرد: ما هم سعی می کنیم حمایت‌های لازم را از شما انجام دهیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوردر سخنانی به تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص مساجد و ارتباط ائمه جماعات، کانون های مساجد و بسیج با هم در مساجد پرداخت و تصریح کرد: اگر به سخنان رهبر انقلاب توجه کنیم می‌بینیم ایشان بعد از تاکید به اهتمام به کانون‌های مساجد سفارش مهم دارند سفارش اول وحدت کلمه در مسجد است ایشان می‌فرمایند بد است که بین امام جماعت و بسیج اختلاف به وجود بیاید. مسئولان کانون‌ها و بسیج باید برنامه‌هایشان را با محوریت امام جماعت پیش ببرند.
به گزارش ایرنا، همایش «تجدید میثاق کانو‌ن‌های مساجد با ولایت» عصر چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از اعضای کانون های فرهنگی مساجد استان تهران برگزار شد.
در پایان این مراسم از پژوهشگران نمونه، ائمه جمعه نمونه، ائمه جماعات نمونه، کتابدار نمونه و مدیر کانون فرهنگی نمونه مساجد استان تهران تجلیل شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.