ناصر محمودی فرد روز چهارشنبه در همایش توجیهی- آموزشی ویژه شورای اسلامی روستاهای تابعه شهرستان دماوند که با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران در اردوگاه مصطفی خمینی و اعضای شورا برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش شوراها بیان کرد: یکی از زیربناهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه مردم سالاری و قانون اساسی است، جایگاه شورا و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.
وی شورای روستا را کوچکترین نقش و ستون فقرات کشوردانست و گفت :اگر ما در شورای روستا مستحکم عمل کنیم بدون شک در سطح کلان به مشکل نخواهیم خورد و شاهد تحولات و خدمات موثر هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: شاید اغلب معتقد باشند که چون شهرستان دماوند یکی از شهرستان های نزدیک پایتخت است، مبحث توسعه یافتگی مشمول این منطقه نیز می شود ولی امروز روستاهایی در شهرستان وجود دارد که باید زیرساخت های آن کامل شود.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: با توجه به اینکه شهرستان دماوند به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری است و جزو مناطقی محسوب می شود که در شعاع 120 کیلومتری قرار دارد؛ لازم است بستر مناسب در بخش توسعه صنعت درآن فراهم شود و روستاهای دماوند این پتانسیل را دارند.
وی با تاکید بر اهمیت عملکرد شورا و دهیاری ها در جذب گردشگران عنوان کرد: اغلب روستاها با دلیل موقعیت جغرافیایی و ... توانایی و پتانسیل درآمدزایی را دارند و این امر بدون تلاش شوراها محقق نخواهد شد؛ نگاه شورا باید نگاه توسعه در حوزه های مختلف با توجه به امکانات باشد.
محمودی فرد شناسایی ظرفیت ها در سطح روستا را یکی از فعالیت های شوراها دانست و بیان کرد: شوراها باید توان شناسایی ظرفیت های روستا را داشته باشند و با توجه به امکاناتی که وجود دارد تعاونی هایی را ایجاد کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: به لحاظ اخلاقی، وجدانی و دینی مکلف رعایت قانون و ضوابط و اجرای قانون هستیم و باید سعی کنیم همیشه با قوانین آشنا شویم تا بتوانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان دماوند مبحث آموزش را یکی از مهمترین موضوعات در عملکرد شوراها دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره میتواند ما را به روز نگه دارد، بحث آموزش است که در این دوره به این مهم توجه ویژه ایی شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.