به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شهرداری تهران، امین عارف نیا در دیدار با «فرانسو سنمو» سفیر فرانسه در تهران افزود: ارتقا و گسترش سطح همکاری های 2 جانبه میان تهران و پاریس یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری تهران در حوزه دیپلماسی شهری است.
وی اظهار کرد: زمینه و شرایط مناسب برای استفاده از تجربیات مدیریت شهری پاریس در حوزه های مختلف شهرسازی، حمل و نقل، ترافیک و زیباسازی فراهم است و شهرداری تهران دراین زمینه آماده هرگونه همکاری است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری یکی از اولویت های مدیریت شهری پایتخت است تصریح کرد: شهرداری تهران آماده توسعه همکاری های 2 جانبه به ویژه در حوزه فرهنگی با برگزاری هفته فرهنگی تهران در پاریس و همچنین هفته فرهنگی پاریس در تهران است.
وی همچنین با اشاره به پیگیری سفیر ایران در فرانسه برای نصب تندیس فردوسی در یکی از بوستان های اطراف سفارت ایران در پاریس، خواستار همکاری بیشتر شهرداری پاریس برای تحقق این مهم شد.
مشاور شهردار تهران با اشاره به علاقمندی شهرداری تهران برای بهره گیری از تجارب پاریس در زمینه گردشگری، از سفیر فرانسه درخواست کرد که زمینه مناسب برای سفر گردشگران فرانسوی به تهران فراهم شود.
عارف نیا ضمن اعلام آمادگی شهرداری تهران برای انعقاد سند جامع همکاری با شهرداری پاریس افزود: شهرداری تهران آمادگی لازم برای مشارکت در تدوین سند اولیه همکاری های 2 جانبه با مدیران شهری پاریس را دارد.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به تمایل سفیر فرانسه به عنوان نماینده دولت فرانسه برای سرمایه گذاری طرف های فرانسوی در ساخت تراموا در محدوده بازار تهران گفت: این موضوع برای پیگیری و بررسی بیشتر به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعلام می شود.
عارف نیا همچنین دراین دیدار دعوت رسمی شهردار تهران از شهردار پاریس برای سفر به تهران را به سفیر فرانسه ابلاغ کرد.

* همکاری 2 جانبه ایران و فرانسه در حوزه کیفیت هوا
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران نیز ضمن ابراز علاقمندی برای تداوم همکاری های در حوزه مدیریت شهری تهران و پاریس گفت: در حال حاضر دولت ایران و فرانسه در زمینه کاهش آلودگی هوا، همکاری های خوبی با یکدیگر دارند.
وی با اشاره به امضای توافق نامه شهرداری های تهران و پاریس در زمینه احیای قنوات و باغ های تهران افزود: این پروژه با بازسازی و احیای قنات های شهر تهران در بافت تاریخی منطقه 12 در ارتباط است.
سنمو ادامه داد: سال 2007 با حمایت سفارت فرانسه قراردادی میان شهرداری منطقه 12 و انجمن هیدروسیتی و خانه فرهنگ شهر آمیان فرانسه برای حفظ شهر پایدار، تقویت و حفظ قنات های شهر تهران به امضا رسید که ما همچنان خواستار تداوم آن هستیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت فرانسه تمایل دارد این تفاهم نامه که با مشارکت و حمایت شورای قبلی شهر امضا شده، مورد حمایت مدیریت جدید شهری نیز قرار گیرد افزود: درخصوص همکاری های فرهنگی از جمله برگزاری هفته فرهنگی و نصب تندیس فردوسی در پاریس می توان تبادل نظر کرد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.